A HuMuSz ajánlásai
1.) Jogalkotás
1. Szabályozási javaslatok
2. Hatástanulmányok készítése
3. Jogharmonizációs ajánlások, deregulációs tanácsok
2.) Termelés
1. Indikátorok
Ki kell dolgozni vagy adaptálni kell olyan indikátorokat (mutatókat), módszereket, amelyekkel lehetőség nyílik arra, hogy a fenntartható fogyasztási struktúra felé való haladás mérhetővé válik. Ezeket az információkat nyilvánosságra kell hozni.
2. A káros externáliák kimutatása, kvantitatív elemzése
-
a gyártási folyamatokkal kapcsolatban
-
a csomagolásokkal kapcsolatban
-
a logisztikai módszerekkel kapcsolatban
-
a hulladékkezelési eljárásokkal kapcsolatban
-
a gyűjtés és hasznosítással kapcsolatban.
3. Metodika
-
A környezettudatos terméktervezés metodikájának átvételét, hazai alkalmazását elő kell segíteni.
-
A kibővített termelői felelősség (Extended Producer Responsibility, EPR) szempontjait ki kell dolgozni.
4. Független életútelemzések készítése
5. Tisztább termelési eljárások kidolgozása
6. Alternatív termék teszt-központok felállítása
-
Összehasonlító tesztek
-
Tájékoztatás és adatszolgáltatás az áruk és szolgáltatások biztonságáról
7. Alkalmazott kutatás
-
Minél több olyan kutatást kellene indítani, amely konkrét gyakorlati problémák megoldására irányul (pl. a pernye, a kohászati salak, a bányameddők, az építési és bontási hulladékok, stb. felhasználásának módjairól).
3.) Reklám és fogyasztás
1. Fogyasztási modellek
-
Készüljenek felmérések a környezeti attitűdökről, a fogyasztói igényekről és preferenciákról! (A gyártók és kereskedők sok pénzt költenek ilyen kutatásokra, de nem árulják el ezek eredményeket. Szükség lenne független és megalapozott vizsgálatokra és ezek közzétételére.)
-
Készüljenek tervek a „fenntartható fogyasztói kosarak” összetételéről. Ezek legyenek nyilvánosak és könnyen hozzáférhetőek. Részletes indoklást kell adni arról is, hogy a vásárló az ajánlott termék megvásárlásával milyen módon járul hozzá a fenntarthatóság folyamatához, valamint hogy milyen mozgástere van az adott fogyasztási területen a fenntarthatóság dimenzióinak érvényesítésében.
2. Reklámpszichológiai elemzések, reklámhatékonysági vizsgálatok és ezek publikálása
-
a fogyasztói magatartással foglalkozó kutatásokra lenne szükség, amelyek a fogyasztói szokások környezeti hatásait vizsgálják, így teremtve lehetőséget a fogyasztói szokások fenntarthatóbbá tételére.