Miért nincs újrapapírból készült füzet?
Egy kispesti iskola tanulói komolyan veszik a papírgyűjtést, sőt már azt is látják, hogy mintha nem lenne minden rendben a papír újrajasznosítása körül. Levelet írtak Kóródi Mária szakminiszternek, amelyet a KukaBúvárnak is megküldtek. Szívesen közöljük, és biztosak vagyunk benne, hogy a választ is közölhetjük következő számunkban.
Tisztelt Miniszter Asszony!
A Vass Lajos Általános Iskola nyolcadik osztályos tanulói vagyunk. Iskolánk egyik fontos nevelési területe a környezetvédelem. Dr. Szentpétery Lászlóné Marianne néni lelkes híve a környezettudatos gondolkodásnak, amit igyekszik nekünk átadni.
A tanultak alapján úgy érezzük, nagy hiányosságok vannak a környezetvédelmi intézkedések megvalósulása terén. "Globálisan gondolkodj, lokálisan cselekedj!" olvashatjuk nap mint nap a környezetvédelmi terem falán. Ennek szellemében évek óta hagyomány az iskolánkban, hogy három-négy alkalommal papírgyűjtést szervezünk. Kapros Béla tanár úr segíti munkánkat: leméri a papírkötegeket, vezeti a versenynaplót és gondoskodik a több tonna papír elszállításáról. Mi gyerekek ennyit tudunk tenni. A győztes osztály örül a jutalomkirándulásnak. A hulladékpapírból származó bevételt (évente több tízezer forintot) a Diákönkormányzat a diákok jutalmazására fordítja. Jó érzés, hogy részt vehetünk a tanulmányi- és sportversenyek győzteseinek jutalmazásában. Ez motivál bennünket arra, hogy újra és újra nekivágjunk a lakótelepnek és becipeljük az iskolába a kidobásra szánt papírt.
Csakhogy mi történik a több tonna összegyűjtött papírral? Vajon elégetik? Vagy újrahasznosítják? Miért nincs újrapapírból készült füzet a papírboltokban? Miért nem újrapapírból, hanem nehéz és drága mártott papírból készülnek a tankönyvek? Úgyis a papírgyűjtésben végzi a legtöbb! Úgy tudjuk pedig, hogy újrahasznosításukkal élő fákat lehetne megmenteni! Miért csak kiállításon láthatók az újrapapírból készült bútorok és különböző használati tárgyak? És miért csökken évről évre a hulladékpapír ára?
Tisztelettel kérjük a Miniszter Asszonyt, hogy válaszoljon kérdéseinkre, és írja meg nekünk, hogy mit tervez a Minisztérium
Nagyon szeretnénk tudni, hogy azok a megoldások, amiket környezetvédelem órán tanulunk, a valóságban miért nem működnek!
Felmerült bennünk az a kérdés is, hogy miért csak a mi iskolánkban tantárgy a környezetvédelem. Így az új generáció sem fogja megérteni ennek fontosságát!
Nagyon várjuk a Miniszter Asszony válaszát! Tisztelettel üdvözöljük Önt és munkájához sok sikert kívánunk a 8.c osztály tanulói nevében