Csõd
A tömegközlekedés összforgalmon belüli részarányának csökkenése az elmúlt évtizedben nem vezetett a szolgáltatási színvonal javulásához. Sõt, az igénybevétel mérséklõdése ellenére a zsúfoltság változatlan maradt, a jármûállomány végzetesen leromlott és a peremkerületekben járatmegszûntetések, összevonások sorozata történt és történik.
Az ünnepnapi és esti közlekedés ritka, az üzemidõ egy órával megrövidült.
A fõváros 15 éve nem vásárolt új villamosokat, a jármûállomány egyharmada azonnali selejtezésre érett 40-50 éves kocsikból áll.
A trolibuszállományból mintegy 80 darab ZIU-9-es, szovjet gyártmányú jármû magától is kiselejtezõdik, pótlásukról szó sem esik, ehelyett a BKV a trolibuszjáratok szüneteltetését tervezi. A 83-as már megszûnt, a 74-esre hamarosan ugyanez a sors vagy a hangzatos "vegyes üzemeltetés" vár.
A vállalat 1999-ben 50 darab, a forgalmi igényeknek meg nem felelõ belsõ elrendezésû (kettõs üléssorok, a babakocsi tárolóhelyen lehajtható ülések stb.), igen drága, alacsonypadlós autóbuszt vásárolt. A jármûvek mozgássérültek szállítására alkalmasak, ám nem osztották szét õket a város minden területére, hanem néhány kiemelt vonalon közlekednek. Eközben a peremkerületekben 14-17(!!!) éves, teljesen leromlott, koszos, gyakran meghibásodó, már-már a romániai vagy ukrajnai állapotoknak megfelelõ jármûvek közlekednek azonos díjszabás mellett.
2000-ben már új autóbusz beszerzésére sem futotta, a kényszerû selejtezések pótlása helyett két törzsvonal bérbeadásával (60 db jármû kiváltása) kívánja az ellehetetlenülést elodázni a vállalat. Az idegen vállalkozó által üzemeltetett járatok fenntartása hosszú távon nyilván lényegesen drágább, mint a saját eszközzel és személyzettel ellátottaké, de pillanatnyilag meg lehet takarítani a beruházási költségeket.
A három vállalat egységes tarifarendszerét, a közlekedési szövetséget már 1996-ban létre kellett volna hozni. Egyik sem született meg a mai napig. Tervek szerint 2001. januártól - talán - a bérletek egységesek lesznek, de csak a városhatáron belül. A vonalhálózat egységesítésérõl, egységes regionális díjszabásról, jegyekrõl, a menetrendek összehangolásáról továbbra sincs szó.
Még az üzemkezdet és üzemzárás idõpontjai is eltérnek. A Volánbusz elsõ járataival az új kelenföldi autóbuszállomásra érkezõknek 30 percet kell várniuk az elsõ piros 7-es indulásáig. A kelenföldi villamosok új, elégtelenül kis kapacitású végállomását a Volánbusz pályaudvartól 300 m-es rágyaloglási távolságban alakították ki.