Világszintű mikroműanyag-szennyezés





Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelô Zrt. (NHKV). Jobb, ha megjegyezzük ezt a nevet, mert bár a szemétszállítást továbbra is a helyi közszolgáltató fogja végezni, a szemétdíjat az NHKV-nak kell majd fizetni.

„A redesign-ban való elmélyedés azt eredményezte, hogy a tárgyakra már nem tudok a megszokott módon tekinteni. Minden tárgy egy műremek alapja.”

Idén nyáron az Európai Bizottság kiadott egy közleményt Úton a körkörös gazdaság felé: „zéró hulladék” program Európa számára címmel, és úgy tűnik, ezzel megszületett egy új mantra.

A minap végre kiszakadtam az íróasztal papírhalmai mögül, és lelkes csapatunkkal „standolni” indultam. A felvilágosítással, játékokkal, segítő beszélgetésekkel eltöltött nyolc óra élményeit ezúton szeretném megosztani az érdeklődőkkel.

 Alapjában véve mindenki egyetért azzal, hogy az egészségre közvetlen veszélyt jelentő iskolaszerek nem kerülhetnek forgalomba. Az előírások betartása (betartatása) azonban csupán elméleti garancia, az ellenőrző hatósági mérések ugyanis néha ijesztő tapasztalatokkal zárulnak. Minél színesebb, szagosabb, csicsásabb, „műanyagabb” egy termék, annál több rá az esély.
Alapjában véve mindenki egyetért azzal, hogy az egészségre közvetlen veszélyt jelentő iskolaszerek nem kerülhetnek forgalomba. Az előírások betartása (betartatása) azonban csupán elméleti garancia, az ellenőrző hatósági mérések ugyanis néha ijesztő tapasztalatokkal zárulnak. Minél színesebb, szagosabb, csicsásabb, „műanyagabb” egy termék, annál több rá az esély.

 Itt van, amire minimum másfél éve vártunk. A hulladékos törvényt régen el kellett volna már fogadni, de még csak most kezdődött meg a parlamenti vitája. Sokat dolgoztak rajta, de előkészítettsége így sem megfelelő, nem teljesen adja vissza a Hulladék Keretirányelv rendelkezéseit, sérti az EU belső piaci és versenyjogi szabályait, a megelőzésről szó sem esik. Hulladékos közszolgáltatást ezután csak többségi önkormányzati tulajdonnal
Itt van, amire minimum másfél éve vártunk. A hulladékos törvényt régen el kellett volna már fogadni, de még csak most kezdődött meg a parlamenti vitája. Sokat dolgoztak rajta, de előkészítettsége így sem megfelelő, nem teljesen adja vissza a Hulladék Keretirányelv rendelkezéseit, sérti az EU belső piaci és versenyjogi szabályait, a megelőzésről szó sem esik. Hulladékos közszolgáltatást ezután csak többségi önkormányzati tulajdonnal 
lehet űzni, amivel olyan feladatot vesz az állam a nyakába, amit nem fog tudni ellátni.

 Hosszabb garanciális időt! Elsőbbséget a helyi termékeknek 
a közétkeztetésben! Magasabb bányajáradékot! Hatékonyabb 
elektronikus ügyintézést! Ezeket egy hulladékmegelőzés ügyi 
hivatal elé szervezett tüntetésen is lehetne skandálni (bízva 
abban, hogy a részek egységes koncepcióvá állnak össze), de 
most jobb eszköz áll a rendelkezésünkre: uniós tagállamként 
Magyarországnak is Nemzeti Megelőzési Programot (NMP) 
kell készítenie.
Hosszabb garanciális időt! Elsőbbséget a helyi termékeknek 
a közétkeztetésben! Magasabb bányajáradékot! Hatékonyabb 
elektronikus ügyintézést! Ezeket egy hulladékmegelőzés ügyi 
hivatal elé szervezett tüntetésen is lehetne skandálni (bízva 
abban, hogy a részek egységes koncepcióvá állnak össze), de 
most jobb eszköz áll a rendelkezésünkre: uniós tagállamként 
Magyarországnak is Nemzeti Megelőzési Programot (NMP) 
kell készítenie. 
