Média

Nejlonzacskó 150$-ért

Nullahulladék hír: 
0
Ruanda 2020-ra minden műanyagot ki akar tiltani az országából
"El tudja képzelni életét nejlonzacskók nélkül? Mielőtt rávágná, hogy igen, mert bevásárolni tartósabb szövetből készült táskákkal is lehet, gondoljon arra, hogy nejlonzacskót használ a szemetesben, a mélyhűtőben, az uzsonnatáskában és még számtalan más helyen. Ha Ruandában élne, ezt nem tehetné.TILOS A NEJLONZACSKÓ!
Ruanda nem elégszik meg ennyivel. Azt tervezik, hogy a műanyag további formáit is tiltani fogják. Idővel egyáltalán nem lehet semmilyen műanyag tárgyat használni az országban, ők lennének az első műanyagmentes ország. Ezt alkotmányukból vezették le, amelyben az szerepel, hogy minden polgárnak joga van a tiszta és egészséges környezethez. Úgy tűnik, ezt ott komolyan gondolják.
Nullahulladék célcsoportok: 

Ki mit tehet a hulladékcsökkentésért?

Nullahulladék hír: 
0
.
Az, hogy mindent elborít a szemét, hogy rengeteg a hulladék, már csak egy következmény. Fogyasztói szokásaink, szemléletmódunk zavaró, bántó következménye. Ha meg akarjuk szüntetni, ezeken a fogyasztási szokásainkon, az anyagias, növekedés-orientált szemléletünkön kell változtatnunk. Nulla Hulladék Programunk célja, hogy segítséget, jó gyakorlatokat, ötleteket, tudást, bátorítást nyújtsunk minden érintett társadalmi csoportnak a változtatás elindításához, a szemléletmód megváltoztatásához. Szóval ki mit tehet a hulladékcsökkentésért?
 Mit tehet a lakosság?

A HuMuSz ajánlásai

Nullahulladék hír: 
0
Tömegkommunikáció a környezettudatosság jegyében

A média hatalom, méghozzá zöld hatalom. Az esetek jelentős részében mindennapi apróságokon múlik a környezettudatosság. Olyan gyakorlatokról van itt szó, ami alig igényel beruházást, háttérismereteket, tudást viszont annál inkább. A média szerepe összetett: feladata, hogy minél szélesebb körben terjessze a környezettudatos életmóddal kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat, a nyilvánosság elé tárja a jelenlegi fogyasztási minták által okozott környezeti terhelés mértékét és okait.

A média képes arra, hogy trendet csináljon, népszerűvé és aktuálissá tegye a zöld szemléletet és életmódot. Éppen ezért a médiumnak magának is példamutató módon kell működnie, bevezetve olyan újításokat a szervezetében, amelyek megfelelnek a zöld iroda követelményeinek, gondot kell fordítania munkatársai szemléletformálására, és törekednie arra, hogy minél több sajtótermékét újrapapírra, lehetőleg környezetbarát festékkel és technológiával nyomtassanak.

Nullahulladék tematika: 

A magyar vásárlók az átlagnál környezettudatosabbak

Nullahulladék hír: 
0
A National Geographic nemzetközi felmérése a fogyasztók környezethez való viszonyáról

A National Geographic felmérése szerint az indiai, brazil és kínai fogyasztók a legzöldebbek, míg az amerikai, kanadai francia és brit állampolgárok fogyasztása bizonyul a leginkább környezetterhelőnek.

A National Geographic és a GlobeScan kutatói a környezettudatos fogyasztást vizsgáló nemzetközi felmérésük során 17 országban összesen 17 ezer embert kérdeztek meg a környezetterhelés szempontjából különösen kritikusnak tekinthető fogyasztói szokásaikról. A közlekedési, energiafogyasztási, élelmezési és vásárlási szokásokra kitérő kutatás szerint a zöld attitűd nemzetközi szinten folyamatosan, bár nem egyenletes mértékben terjed.

Nullahulladék tematika: 
Nullahulladék célcsoportok: 

Április biohónap a TV Paprikán és a Deko TV-n

Nullahulladék hír: 
0

A TV Paprika testvércsatornájával, a dekoval közösen áprilisban tematikus hónapot indít a bio jegyében. A dekon minden hétköznap délelőtt a vegyszermentes kertészkedésé a főszerep, reggel 9.00-tól 11.00-ig. A TV Paprikán minden hétköznap délelőtt 11-12, illetve este 19-20 óra között látható a biosáv.

A TV Paprika testvércsatornájával, a dekoval közösen áprilisban tematikus hónapot indít a bio jegyében. A dekon  minden hétköznap délelőtt a vegyszermentes kertészkedésé a főszerep, reggel 9.00-tól 11.00-ig. A TV Paprikán minden hétköznap délelőtt 11-12, illetve este 19-20 óra között látható a biosáv.
Leírás

Nullahulladék tematika: 
Nullahulladék célcsoportok: 

56 újság a klíma védelmében

Nullahulladék hír: 
0

cop15_logo_imgA 2009-es koppenhágai klímacsúcs alkalmából 56 újság szerkesztősége egyszerre szólított fel vezércikkében 20 különféle nyelven arra, hogy tennünk kell a klímaváltozás ellen. A mintaértékű kezdeményezés használja a médiában rejlő hatalmat, amivel a legérzékenyebb környezeti problémákra irányíthatja széles tömegek figyelmét. A hazai szerkesztőségek és kiadók számára is követendő példa, amely csupán összefogást és elkötelezettséget igényel, büdzsét alig, tehát nem megvalósíthatatlan...

 

 

Akik részt vettek:

Editorial-logo-001

 

 

 

Nullahulladék tematika: 
Nullahulladék célcsoportok: 

Az országos lappiacra lép a Bio Info természetes életmód magazin

Nullahulladék hír: 
0

November második hetétől a Lapker terjesztésben válik országossá a Bio Info természetes életmód magazin. A lap elsődleges célcsoportja a 25-50 éves nők, anyák, háziasszonyok, akik tudatosan élik mindennapjaikat, különösen felelősségteljesen gondoskodnak gyermekeik, önmaguk és környezetük testi-lelki-szellemi egészségéről. Első nekifutásra 30.000 nyomott példányban jelenik meg az életmódmagazin .

Az eddig ingyenesen megjelenő, több mint fél évtizedes múltra visszatekintő életmód magazin kiadója most látta elérkezettnek a pillanatot, hogy a növekvő olvasói igényeket kiszolgálva országos terjesztésben is megmérettesse magát a hazai lappiacon.

Nullahulladék tematika: 
Nullahulladék célcsoportok: 

Zöld tematikus tévécsatorna a láthatáron

Nullahulladék hír: 
0
Október elején elindult a T-Home televíziós (IPTV, Sat TV és Kábel TV) szolgáltatásain, valamint a T-Mobile Mobil TV kínálatában is elérhetők a Magyar Telekom 100 százalékos tulajdonában lévő Origo Zrt. által indított Ozone Network elnevezésű tematikus csatorna.

 

Az Ozone Network csatorna jövő évtől már rendszeresen képernyőre kerülő időjárás- és közlekedési jelentésekkel hiánypótló szolgáltatást jelent a televíziós piacon. Az Ozone az egyedüli csatorna, amely felvállaltan és kiemelten foglalkozik olyan globális kérdésekkel is, mint a klímaváltozás, fenntartható fejlődés, alternatív energiaforrások kérdése, eltűnő világok vagy a környezettudatos életmódra nevelés.


Az internetes tévé: http://www.ozonenetwork.hu

Nullahulladék tematika: 
Nullahulladék célcsoportok: 

Tippek környezettudatos médiatársaságoknak

Nullahulladék hír: 
0
Hulladékcsökkentő tippek médiatársaságoknak.

A médiatársaságok is számos példa értékű, hasznos és legtöbbször megtakarítást eredményező kezdeményezést indíthatnak el házon belül. Itt található ötletek, tippek, amelyek megvalósításához szükség esetén a Hulladék Munkaszövetség további segítséget tud nyújtani.

A belső kommunikációs eszközök (belső lap, hírlevél, intranet stb.) révén a vezetőség segítse a munkatársak környezettudatossá válását. azzal, hogy zöld rovatot indít. A hulladékmegelőzésben 10 pontot határoztunk meg, amivel a mindennapi életben csökkenthetik a környezetterhelést. Apróságokról van szó, amelyek nem igényelnek komoly beruházást. Minden egyes ponthoz olyan háttéranyaggal tudunk szolgálni, amely a szerkesztőt

Nullahulladék tematika: 
Nullahulladék célcsoportok: 

Oldalak