Kvízjátékban tesztelhetik környezettudatosságukat az érdeklődők

  • 2014. március 24.
  • juci

Sajtóközlemény

2014. március 6., Budapest - Sikeresen zárult a Humusz Szövetség és tagszervezetei által lebonyolított országos Nulla Hulladék Turné, amely 2013-ban 32 fesztivált érintett. A program online folytatódik a Nulla Hulladék Kvízzel.

A Humusz Szövetség több mint 50 civil szervezetet tömörítő ernyőszervezetként a hulladékmegelőzés és -csökkentés elősegítését tűzte ki célul. A szervezet 2009-ben elindított Nulla Hulladék Programjában kiemelt szerepet kap a lakosság szemléletformálása olyan tanácsokkal, mindennapi tippekkel, amelyek a hulladék keletkezésének megelőzését, más megközelítésben az átgondolt fogyasztást és a hulladékszegény életmód terjedését segítik. A cél, hogy az anyagokat a termelés-fogyasztás körforgásában tartsuk, és minél kevesebb természeti erőforrást éljünk fel.

A hulladék által okozott környezeti problémákkal a lakosság nagy része tisztában van. Az összefüggéseket azonban jóval kevesebben látják át. A szelektív gyűjtés mellett, részben helyett sokkal inkább a fogyasztói döntésekre és a kereslet által meghatározott termelési technológiákra kell a hangsúly helyezni a megoldás érdekében. Az EuroStat felmérése* is jól mutatja, hogy a lakosság mennyire nem köti össze a fogyasztási szokásokat a hulladék által okozott környezeti problémákkal. A megkérdezettek 80 százaléka teljesen egyetért azzal, hogy a környezeti problémák közvetlen hatással vannak a mindennapi életükre. A lakosság 46 százaléka sorolja a hulladéktermelést az öt legsúlyosabb környezeti probléma közé, miközben csak a 19 százalék sorolja ugyanebbe a kategóriába a fogyasztási szokásokat.

A fogyasztás-hulladék között hiányzó kapocs megteremtését tűzte ki célul a Humusz Szövetség egy éven át tartó rendezvénysorozatával. A Nulla Hulladék Turnén a Humusz és tagszervezetei 32 fesztiválon, összesen 58 napon találkoztak személyesen a nagyközönséggel, hogy az információs standokon tájékoztatást nyújtsanak, egyéni tanácsadással segítsék az érdeklődők környezettudatos gondolkodásra történő áttérését a mindennapokban. Játékok, totók, kiállítás és kiadványok sokasága biztosította, hogy mindenki megtalálja a számára érdekes témákat. A fesztiválokon való megjelenést a helyi napilapokban és a Facebookon zajló médiakampány támogatta. Az eseménysorozattal és a hozzá kapcsolódó kampánnyal több millió embert sikerült elérnie a civil szervezeteknek.

Azoknak, akikkel nem sikerült találkozniuk továbbra is elérhető a kampányt végig kísérő teszt a www.humusz.hu/nuhukviz oldalon, amelyből minden játékos megtudhatja, hogy mennyire környezettudatos a hétköznapokban. A kvíz hat témakörön - Kert, Otthonunkban, Vízhasználat, Szabadidő, Étkezés, Vásárlás címmel – vezeti végig a játékosokat a felfedezés és önismeret útján.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

*Attitudes of European citizens towards the environment, Eurobarometer 2011.

 

  Új Széchenyi Terv                    Magyarország megújul

Új hozzászólás