Játékos bevásárlás
Tanulságok
A feladatot még csiszolni kell, sokkal jobban el kell terelni a figyelmüket, mert olyan eredmények születtek, amelyek azt sugallják: nekünk akartak megfelelni, és nem a valós választásukat írták le. Ez látszik, pl. a francia salátához szükséges tejföl megvásárlásánál is: a 22 csapatból 15 a piacon vásárolt (ehhez tudni kell, hogy pl. a váci piacon nagyon eldugott helyen árusítják a házi tejfölt, csak az tud róla, aki tényleg azt szeretne venni, illetve Dunakeszin nem árulnak tejtermékeket, mégis, a dunakeszi gyerekek is a piacot jelölték meg vásárlási helynek). A helyi tejfeldolgozó (Naszálytej) készítményét 5 csapat használta, és ebbõl 2 csapat a szupermarketban vette meg azt!
Az italoknál vegyes képet kaptunk. Egyfelõl 11 csapat vásárolt Bonaqua-t, vagyis szénsavval és ásványi anyagokkal dúsított, lengyel ivóvizet (sic!) -- pedig a vetélkedõn használt cédulán jól olvasható méretben tüntettük fel ezeket az információkat. Ugyanakkor csak 3 csapat vásárolt kólaféléket, 1 csapat pedig kapásból át is húzta a lónyálak nevét. Elgondolkodtató: vajon a valóságban a többi csapatnál mit isznak egy osztály- vagy házibulin? Azért egy jó hírrel is szolgálhatok: egy csapatnak eszébe jutott, hogy limonádét is lehet készíteni.
A sós aprósütemények választásával sikerült talán a legjobban felmérni a valóságos fogyasztási szokásokat. 6 csapat vásárolt a piacon sajtos pogácsát (frissen készült, nem fagyasztott, helyi cukrász készíti). 9 csapat a szupermarketben fagyasztott (Fornetti) sajtos pogácsát vett (a fagyasztás miatt sok energia kell a tárolásához, ill. a felmelegítéséhez, majd sütéséhez; látványpékségben sütött, sok adalékanyagot tartalmaz, gyorsan kiszárad, sokkal drágább). Ezek mellett választottak még földimogyorót kimérve a piacról, sajtostallért, ropit. A chips-ek vásárlását viszont messzirõl kerülték: összesen 2 csapat jelölte be azokat. Ennek oka valószínûleg az, hogy már a nevükbõl kiderül, milyen áruféleségrõl van szó, így a vetélkedõ során automatikusan elkerülték.