Zöldítés és térítés
Nem sikerült lebeszélni a McDonald's képviselõit, hogy eljöjjenek Miskolcra a környezetvédelmi csoportok országos találkozójára. Nem értették, hogy ez egy olyan alkalom, ahol évente egyszer belsõ ügyekrõl beszélünk. Eljöttek és még a HuMuSz-közgyûlésen is részt akartak venni. Jobb dolgunk nem lévén, végülis eltöltöttünk velük mésfél órát. Az alábbi beszámoló megmutatja, hogy zöldebbek a zöldeknél.
A McDonald's a miskolci találkozón
Legstabilabb szék a háromlábú. Tudják ezt McDonald's-éknál is. Így környezetvédelmi stratégiájukat is három részre osztották. Ezt mind be is adták Miskolcon. Jó étvágyat hozzá!
Egy étterem napi 120-140 kg hulladékot termel, melynek a megoszlása a következõ:
62-63% | papír | |
10% | szerves | |
9% | polietilén | |
2% | polosztirol | |
3-4% | polipropilén | |
12-14% | egyéb hulladék |
5.3 milliárd Ft az éves árbevételük, ennek 3.5 %-át, azaz 185.5 millió Ft-ot költenek reklámra. Miért tartják tartják magukat környezetvédõknek? Azért, mert szelektíven gyûjtik a hulladékot, csomagolóanyagaikat folyamatason környezetbarátra cserélik, oktatják a fiatalokat, gyerekeket.
1. 1994-ben kezdték el a szelektív gyûjtés bevezetését, ma már 37 étteremben mûködik. 1995-ben a hulladék 25 %-át dolgozták fel újra, 1996 végére ez a mennyiség eléri a 80 %-ot.
Már Miskolcon is szelektíven gyûjtöttek, az üzletvezetõ szerint ez a hulladék deponálásra (lerakásra) kerül. Szinte hihetetlen , hogy a papír minõségére oly kényes papírgyárak a zsíros, ételmaradékos papírt feldolgozzák.
2. Folyamatosan leváltják az alapanyagokat és a csomagolóanyagokat. Úgy például a fagylaltos mûanyagpohár helyett ostyát alkalmaznak, vagy a mûanyag keverõket fapálcákra cserélik le. E mellett csökkentik a csomagolóanyagok vastagságát is.
Az almáspite pedig Spanyolországban készül, Oroszországban csomagolják, s a mi tinédzserjeink fogyasztják el. Irány az egységes Európa!
3. Rendszeres oktatás
Étterem látogatásokat szerveznek a gyerekeknek. Bemutatják, hogyan folyik náluk a termelés: Miért környezetbarát. Föld Napjára rajz és fotópályázatot írnak ki. A hatás nem marad el, újabb Mcfüggõ emeberpalánták alakulnak ki.
Természetesen ezzel a bevételük is tovább növekszik, így nõ a reklámra szánt összeg is. Azaz nemcsak megeszed, hanem Mc is etetnek.