Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Dollárszagú Dobozos Dezsõ

Év: 
1995
Szám: 
Ősz
Szerző: 
-pakkpukk-

"A mi környezetvédelmi tudatosságunk, a tejüzemek és felhasználók tudatosságához hasonlóan annyira nyilvánvaló, mint amennyire szükséges."

egyszercsak itt termett. Azt mondta, hogy neki lenni sok-sok töke és a világ legnagyobb környezetvédõ technológia. Azt is mondta, hogyha õ iderittyent nekünk magyarnak egy dobozfosó gyárat, akkor aztán csakúgy tejel majd a tetratõgyû magyar marha!

Na, a tejmenéses marhaállomány gondolatától a magyar szervek teljesen meglágyultak. Az OTP egybõl beszállt 25 %-kal a nagy bótba, az állam bácsi pedig adományozott 5 év adómentességet.

És Dollárszagú Dobozos Dezsõ tényleg iderittyentett. Elõbb - csak úgy brahiból - bedobozolta nekünk az ivóleveket, hogy alig maradt a polcainkon betétes üveg meg kiejthetõ terméknév. A Sió, Csabai, Napsugár nektár helyett immár dobozos Hey-hót, Top joy-t, Sunkist-et, Happy Day-t csócsálhatunk.

Oké, Gyurci!

A kereskedelem közben buzgón bólogatott: úgy van, nagyon helyes! Mit tököljünk itten holmi üvegcsereberékkel, mikor eladható a palimadár fogyasztónak a csomagolóanyag is!

ÓÓÓ vell, vell, pelimeder, megvenni azt magadnak! - nyelvelt a dobozfosó - az üres doboz aztán lehet megtartani magadnak saját otthon, vagy kidobni a környezetbarát szemétdombra! ÓÓÓ je, csórikám eltenni vagy eldobni- így te kapni nyugattól csupa választási lehetõség. Veri heppi érzés neked szabad országban. Egyébként lenni olyan snassz a te magyar rendszerváltás azzal a csöpögõs tejes-zacsiddal. Fújjj!

És tényleg. Ezzel elkezdõdött a tej agyondobozolása. A tejcsibõl hamarosan Letti lett, vagy Parmalat meg Milli. Arról pedig, hogy a tejeszacskónak nem törvényszerû gusztustalannak lenni - hogy tõlünk nyugatabbra mûködnek csöpögésmentes zacskórendszerek is -, szó nem esett.

Idõvel aztán dobozos étolaj, dobozos likõr, dobozos öblítõ képében megszellentett minket a kánaán, mostanság pedig arról gyõzködnek minket, hogy immáron ki kegyeskedtük érdemelni a dobozos asztali bort is.

Szívószállal vedelni, aztán megenni a csomagolást - ez ám az új magyar virtus!

És hogy valójában mibe kerül a milliószámra kidobált vegykódoboz a fogyasztónak és a környezetnek? Ez nem téma, hiszen a fejlõdés ismérve ma az, hogy milyen gyorsan tudunk a Föld értékes nyersanyagkészleteibõl szemetet csinálni.

És különben is, miként az a Tetra Pak dizájnos prospektusában írva vagyon:

Amennyire szükséges. Értjük, ugye???