A Pepsi becsavarodott
A Pepsi teljes egészében lecserélte negyedliteres üvegpalackjait, ezentúl egyforma, csavart üvegekbe kerül az üdítõk "egy része" - olvashatjuk a Kreativ online-on.
A managernek tetszik |
A váltásra azért volt szükség, mert a régi, úgynevezett "iparági üvegek" felülete megkopott és emiatt számos vendéglátóhelyen komoly nehézségekbe ütközött az értékesítés. "Az elegánsabb vendéglátóhelyekre nehéz volt a kopott üvegekkel betörni" -- mondta Barta Zsolt, a Pepsi-Cola PR-menedzsere. A visszaváltható üvegeknél alkalmazott tisztítás, újratöltés és értékesítés körforgásán akár negyvenszer is (Kell ennél jobb csomagolás??) átmentek az iparági palackok.
De volt más ok is: a Pepsi-Cola korábban a cég többi termékétõl eltérõ palackban került forgalomba. A különbözõ üvegek kezelését, raktári elhelyezését mind a palackozócégnek, mind a termékek forgalmazóinak külön kellett megoldani. Az új, egységes göngyölegek vegyesen, különválogatás nélkül kerülhetnek vissza az újratöltési folyamatba, jelentõs gondtól szabadítva meg a Pepsi kereskedelmi partnereit. Emellett aktuálissá vált az elöregedett mûanyag rekeszek cseréje is. A mostani újítás következményeképpen a ládák stabilabbak és egységesen Pepsi-kékek lesznek.
A jellegzetes csavart üvegforma a Pepsi nemzetközi szabványa, amelyet a világ számos részén használnak. Ebbõl a formából kiindulva magyar kezdeményezésre készült el az új dizájn, amelyet a kelet-közép-európai térség országaiban fognak bevezetni. Szlovákiában -- ahol a palackokat gyártják -- már áttértek az új forma használatára, a lengyelek pedig a közeljövõben tervezik a cserét.
A kisüveges kiszerelés újranépszerûsítése nemrég a Coca-Colának is eszébe jutott: ez év januárjában indított globális kampányában fontos szerepet kapott a régi idõket idézõ 0,2 literes kontúr üveg, nemcsak a vendéglátóhelyeket véve célba, hanem a kereskedelmi forgalmazókat is. A CC szakemberi abban bíztak, hogy a klasszikus külsõ olyan hangulatot hordoz, ami sikeres lehet a termék további népszerûsítésében.