Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Így kell markecolni

Év: 
1996
Szám: 
Ősz
Szerző: 
Andor

A kis alapterületû vagy nehezen belátható elárusító helyiségeket célszerû tükör oldalfalakkal "tágítani", illetve beláthatóvá tenni. Ez a megoldás optikailag kitágítja a szûk teret, látszólag megsokszorozza a kirakott árumennyiséget, fokozza a vevõk vásárlási kedvét.... Sok szó esik például a színekrõl is "Ügyelni kell arra, hogy az eladótér színei is az árukra hívják fel a figyelmet". " Az elárusítótér megvilágítását úgy kell kialakítani, hogy... hívja fel a figyelmet meghatározott termékekre, termékcsoportokra"stb, stb...

"A szemmmagasságba levõ részek az állványok legértékesebb árubemutató helyei". Szó esik még az elárusító helyiségek bensõséges hangulatáról is, tulajdonképpen "a vásárlókedv fokozása " az amit bármi áron el kell érni. "Az áruk eladótéri elhelyezését úgy kell megoldani, hogy az a termék forgalomképességét javítsa.

  • Az elõrecsomagolt tömegárut tetszetõsen kell elrendezni, hogy a csomagolás figyelemfelkeltõ elemei érvényesüljenek.
  • Az elõre szeletelt, tálakra rakot, zöldségekkel díszített hentesáru, tejtermék, vagy kosarakba felhalmozott péksütemény a terített asztal emlékét idézve fokozza a vásárlókedvet.
  • A nagy értékû, tartós cikkek vásárlóit arról kell meggyõzni, hogy az árut a kereskedõ is megbecsüli, nagyra értékeli. Ezért nem sajnálja a bemutatására a helyet, a tetszetõs környezetet, a figyelemfelkeltõ ötleteket.
  • A ritkán keresett árukra, újdonságokra is úgy hívhatja fel hatásosan a figyelmet, ha a vásárlót érdeklõ erényeik az áruk elhelyezése révén szembetûnnek."
A vásárlókedv fokozása - bármi áron
A vásárlókedv fokozása - bármi áron

"Az eladótér kialakítása, berendezési módja kijelöli általában a kötelezõ haladási irányt."

"Vannak olyan tömegcikkek, melyeket pillanatnyi elhatározásból is vásárolnak. Ilyenek az édességek, nyalókák, a vendégváró falatok, italok, félkészételek, idegen konyhák specialitásai stb. Mivel ezeket elõzetes tervek nélkül vásárolják, a vevõ egyáltalán nem keresi, csak akkor fogynak, ha sok helyen elérhetõk, vagy a vásárlást külön ösztönzik az eladók."

"A nem-, vagy ritkán vásárolt áruk közé azok tartoznak, amelyekrõl a fogyasztó nem tud, vagy nem gondol a beszerzésükre. Értékesítésükhöz reklám, vásárlásösztönzés, az eladók személyes meggyõzõ munkája szükséges."

"A bejárat közelében, a pultoknál és a pénztáraknál olyan árukat kell elhelyezni, melyeknek a forgalmát növelni kívánjuk, vagy állandóan magas szinten kell tartani. A vásárlók zöme ezeken a helyeken jól megfigyeli az árukat.

Az állandó forgalmú, biztosan keresett cikkeket a bejárattól távol helyezik el azért, hogy a vásárló kénytelen legyen az eladótéren végighaladni, így feltehetõen rábukkan olyan árura, amit elõzetes elhatározás nélkül megvásárol."

"A kiskereskedõnek nemcsak azért van szüksége a fogyasztók befolyásolására, hogy az értékesítést növelje, hanem azért is, hogy azt szinten tartsa, folyamatosságát biztosítsa, jelentõs kilengéseit csillapítsa. Könnyen beláthatjuk, hogya vevõ is igényli ezt, ha arra gondolunk, hogy a vásárlási folyamat jóval hosszabb, mint az az üzletben tapasztalható."

"A reklám elsõsorban a fogyasztói szükséglet, az igény kialakítására ható fizetett eszkõz... A vásárlásösztönzés az áru vételére ingerlõ, rövid távon ható eszköz... Leggyakoribb eszközei az árengedmények, jutalmak, díjak, ingyenes áruminták, kuponok."

Részletek a "Kereskedelmi és vállalkozási ismeretek",
"Az áruforgalom" és "a kereskedelmi munkaszemélyi és tárgyi feltételei"
címû középiskolás tankönyvekbõl