KI HISZ a REKLÁMOKNAK?
Melléklet
Az asszony illata
Az Asszony teleengedte a kádat forró vízzel, tett bele mandula illatú habfürdõt, és kényelmesen megfürdött. Haját a vaníliaillatú samponnal mosta meg, ami hál'Istennek 3 az 1-ben, úgyhogy egyebekre már nem is volt szüksége. Miután kimászott, bekente magát a kókusz illatú testápolóval, arcát barack illatú, kezét kamilla illatú krémmel hidratálta. Egész testét befújta az egzotikus virágillatú parfüm deóval, majd elkezdett gondolkodni, hogy mit is vegyen fel. Az óceán friss illatával öblített kék blúzt, vagy inkább a violaillatú fehéret?
Végül is mindegy. Mindkettõ abban a szekrényben volt, amelyben a rózsa illatú párnácska nyomja el a kellemetlen szagokat. És most a smink. Még szerencse, hogy van már kivi illatú körömlakk, mangó illatú szempillaspirál és mittudoménmilyen illatú szemhéjfesték. Most már teljes a harmónia... Vagy kihagytam volna valamit?
Na igen. Én csak azon kaptam fel a vizet, hogy hallottam a TV-ben reklámozni a különbözõ illatú rúzst, szempillaspirált és szemfestéket. Ahhoz már hozzászoktam, hogy a gyerekeket hülyítik mindenféle Barbie-körömlakkal, meg eper ízû rúzzsal, de ezt "komoly" felnõtt embereknek akarják eladni. Nincsen véletlenül valami "Zöld Citrom" Díj? Ennek a terméknek, pl. megszavaznám. De lenne más jelöltem is. Nemrégen volt szerencsém az Auchan-ban vásárolni. Ott az a rendszer, hogy a kosaradból felpakolsz a pénztárnál a futószalagra, a pénztárosnõ egybõl reklámszatyrokba teszi az árut, amit a futószalag automatikusan továbbít, a futószalagról visszateheted - immár nylonzacskókban - a kiskocsidba és viheted ki a parkolóba a nagykocsidhoz. Mi kb. 20 eFt-ért vásároltunk, és legalább 12 zacskót kaptunk. Természetesen külön zacskó dukált a pékárunak is, amit egyébként helyben sütnek és rögtön be is zacskóznak. A felvágottakat nagyon gusztusosan vákuumfóliázzák - kb. 10 dkg-os adagokban. Azért a javukra legyen mondva, van külön pult is, ahol megveheted a párizsidat sima papírban (illetve nylonnal kombinált papírban) csomagolva is.
Megalománia
A gigantposzter már nem elég. Az Egyesült Államokban a legújabb reklámfelület a sztratoszféra.
A rendkívüli piktor, aki a reklámszöveget felfesti, néhány kiváló harci repülõgép. Kötelékben repülve hatalmas félköríveket járnak be a nappali égbolton, ahol kondenzációs foltokat hagynak maguk után. A mûszaki, technikai, meteorológiai bravúr eredményeképpen a pontokból szöveg áll össze. Bárki elolvashatja például, hogy mely honlapot kell meglátogatnunk a világhálón, ha birtokában akarunk lenni a meggazdagodás legújabb és legbiztosabb módszerének.
Az ötlet õse valószínûleg a motoros gépek után vontatott lepedõ. A kis zajos gépre mindenki felkapta a fejét, de ott a reklámszöveg csak a sasszemûek számára volt információ. Itt viszont a vak is láthatja. Már ha fölnéz az égre. Például azért, mert fohászkodik. Szóval a reklámnyomulás ezúttal mentális környezetszennyezést keveseknél okoz. Hogy micsoda energiapazarlással jár a módszer, azt felesleges ecsetelnem. Reménykedjünk, nálunk csak a természetes felhõpamacskák látványa babonázza meg a nyári égboltot kémlelõket.