Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

ZÖLD FOGYASZTÓVÉDELEM

az Ökotárs Alapítvány javaslatai
Év: 
1999
Szám: 
Ősz
Szerző: 
Ökotárs Alapítvány

 

A reális helyzetértékelés érdekében készüljön tudományos igényû (közvélemény)kutatás a témában!

  1. A folyamatos, összehangolt munka érdekében javasoljuk rendszeres idõközönként ülésezõ koordinációs tanács létrehozását fogyasztó- illetve környezetvédelmi szervek, szervezetek részvételével.
    A két terület összekapcsolása mindenképpen új, a közelmúlt fejlõdésébõl fakadó szükséglet. De pillanatnyilag, sajnos, itt is jellemzõ az államigazgatásban általános szétaprózott és elszigetelt mûködés.

  2. A hivatalos hazai "Környezetbarát Termék" védjegy erõteljesebb népszerûsítése, a védjeggyel ellátott termékek körének bõvítése.
    A Cédrus ismertsége a megkérdezettek körében siralmas: gyakran azok a válaszadók, akik találkoztak már vele, sem ismerték pontos jelentését illetve olyan termékeket, amelyek elnyerték már ezt a minõsítést. Ez az állapot nem szolgálhatja a minõsítõ szerv érdekét sem.

  3. Készüljenek olyan konkrét javaslatok, melyek a környezetbarát termékek/technológiák hazai terjesztése, népszerûsítése érdekében a jelenleginél fokozottabb állami részvételre irányulnak.

  4. Mihamarabb készüljön egy, a környezetbarát termékek szélesebb körû népszerûsítését szolgáló tájékoztatási stratégia terve és cselekvési programja!

  5. Készüljön továbbá vizsgálat a vásárlók eredményes tájékoztatását szolgáló külföldi példák hazai meghonosításának lehetõségeirõl!
    Eredményeink alapján a fogyasztó (legalábbis egy vásárlói réteg) a vártnál jobban igényelné a tájékoztatást és a környezetbarát termékek jelenlétét. Nincs azonban tisztában azzal, hogy milyen információkra támaszkodhat, hol találhatja, hogyan értelmezheti és hasznosíthatja a rendelkezésére álló adatokat. Ennek megoldása elengedhetetlen a felelõs fogyasztói magatartás kialakulásában.

  6. A kereskedelemben dolgozók képzésében kapjon hangsúlyosabb szerepet a környezetbarát termékekkel kapcsolatos ismeretek oktatása!
    A felmérés szerint a vásárlók gyakran fordul(ná)nak a termékek környezeti hatásaira vonatkozó kérdéseikkel az eladókhoz, akiket azonban képzésük nem készít fel erre az újfajta igényre.

    Tovább