Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 13 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Vörösvári virágcserebere

A cserebere célja, hogy találkozhassanak azok a vörösváriak, akiknek feleslegessé vált virághagymájuk, virágmagjuk, évelő viráguk vagy bokruk van, azokkal a vörösváriakkal, akik viszont szívesen ültetnének növényeket a kertjükbe vagy közterületre.
Év: 
2011
Szám: 
Nyár
Szerző: 
Temesvári Anna

A pilisvörösvári Szebb Környezetünkért Egyesület minden év októberében - idén már hetedik alkalommal - növények csereberéjét rendezi meg a település egy központ helyén, a Városi Könyvtár udvarán. A Vörösvári Virágtalálkozón a cserebere mellett tanácsokat adnak növények gondozásáról, komposztálásról, nulla hulladékos szemléletről, kertépítésről, biogazdálkodásról.

A cserebere célja, hogy találkozhassanak azok a vörösváriak, akiknek feleslegessé vált virághagymájuk, virágmagjuk, évelő viráguk vagy bokruk van, azokkal a vörösváriakkal, akik viszont szívesen ültetnének növényeket a kertjükbe vagy közterületre. A rendezvény megszervezésében partner a városi Önkormányzat és a helyi Kertbarát Kör.
Az alábbiakban praktikus összefoglalót olvashatunk arról, hogy mi is ez a rendezvény, és mire kell odafigyelni annak, aki hasonlót szeretne szervezni.

Miért jó ez?
• Mert alkalmat ad arra, hogy az elszaporodott növények új gazdára találjanak, hogy a virágok és más növények ültetése ne csak azok kiváltsága legyen, akik meg tudják fizetni, de azoké is, akiknek erre nem futja.
• Mert jó lehetőség kicserélni a tapasztalatokat a növények ültetésével, ápolásával kapcsolatban.
• Mert itt népszerűsíteni lehet a komposztálást, a biokertészkedést, a nulla hulladékos programot, a környezetvédelem fontosságát.
• Mert jó alkalom a pályázataink eredményhirdetéséhez.
• Mert így elismertséget, támogatókat szerzünk az Egyesületnek, segít tagokat toborozni.

Az eredmények
• Az eredmény nem jött mindjárt. Kellett két-három próbálkozás, amíg rájöttünk, melyik időpont, milyen időtartam, melyik helyszín, milyen kapcsolódó programok az ideálisak. Mára azonban elértük a 300 fős látogatói létszámot, a szóróanyag, az ismeretterjesztés egyre többekhez jut el.
• A Virágtalálkozóra készülnek a vörösváriak, a rendezvény előtt már a Könyvtár udvarán gyűlnek a felajánlott növények.
• Egyre többen komposztálnak és értik meg a szelektív hulladékgyűjtés, valamint a nulla hulladék lényegét.
• Az esemény hatására az önkormányzatot könnyebb volt meggyőzni arról, hogy támogasson egy komposztálást népszerűsítő pályázatot.
• Jó és rendszeres kapcsolat alakult az együttműködő civil szervezetekkel, vállalkozásokkal. Őket most már bármilyen más témában is könnyebben megszólíthatjuk.
• Kedvező az esemény visszhangja a helyi újságban, a Pilis Tv-ben. Nőtt az ismertségünk és az irántunk érzett bizalom, ami az 1% gyűjtésénél is jól jön. Tagjaink és támogatóink száma egyre nő.
• Minden alkalommal megtapasztaljuk, milyen jó dolog adni, és megtanultunk elfogadni is.

Tapasztalatok, jó tanácsok
• Legyen a rendezvénynek forgatókönyve, és minden részfeladatnak legyen felelőse!
• A teljes körű hirdetés hozza meg a nagyobb látogatottságot, ezért érdemes erre is pontos tervet készíteni.
• Ha a program megszólítja a gyerekeket, vagy gyerekek szerepelnek a műsorban, a szülők is eljönnek.
• A ”jeles napok” új színt adnak a rendezvénynek: például amikor az Idősek Világnapjára tettük a programot, az egész Nyugdíjas Klub ott volt.
• A tapasztalatokat évről-évre ki kell értékelni, meg kell hallgatni a látogatók véleményét és ezek alapján érdemes módosítani a programot.
• A rendezők ügyeljenek a helyszín tisztaságára, rendjére, semmi olyan ne történjen, ami rossz színben tünteti fel a rendezvényt, az egyesületet.
• Ha műsort is szervezünk, vegyük figyelembe az Artisjus szerzői jogi rendelkezéseit.
• Ha ingyen tudjuk kínálni az enni- és innivalót, nem kell a hosszadalmas engedélyeztetési procedúrát végigjárni. Ha erre vállalkozót hívunk meg, akkor neki kell beszereznie az engedélyeket.
A következő virágcsereberére 2011. október 1-jén kerül sor.
További információk (a szervezés menetéről, a felmerülő költségekről): nullahulladek.hu , illetve www.tegyvalamit.hu