Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 6 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A napba lehet nézni…

Év: 
2016
Szám: 
Nyár
Szerző: 
Sperling Anna
Hulladékcsökkentő jó gyakorlatok a napszemüvegpiacon.

Manapság a napszemüveget már nem csak a káros ultraibolya-sugárzás elleni védekezés eszközeként használjuk, hanem a divatos öltözködés fontos darabja is lett.  De abba belegondolunk-e, hogy mennyi műanyag hulladék termelődik a megunt vagy hamar tönkrement darabokból?

Bakelit+kreativitás = napszemüveg

Az amerikai-magyar származású Zack Milskeyt „Tipton Eyeworks” nevű cége bakelitlemezekből készít szemüvegkereteket.

- Honnan jött az ötlet?

Nem találtam a piacon keretet, ami tetszett volna, így arra gondoltam, készítek magamnak egyet. Sok anyaggal kísérleteztem, aztán egy nap édesapám garázsában megtaláltam a lemezgyűjteményét, és elkezdtem alapanyagként használni.

- Honnan szerzed be az alapanyagot?

Amikor a lemezpiac éppen hanyatlóban volt, mi magunk nyomtunk lemezeket zenekarokkal együttműködve. Sok felajánlást kapunk csődbe ment lemezgyáraktól, magánszemélyektől is. Szerencsére a piac újra fellendülőben van, így most van lemezünk bőven.

- Mit csinálsz a maradék darabokkal?

Tokokat, reklámanyagokat és például névjegykártyákat is csinálunk a megmaradt anyagból.

- Kik vásárolnak leginkább a szemüvegekből?

Mivel a kereteink markánsak és ráadásul feketék, főleg a 35-60 év között férfiak körében keresettek. De persze vannak női modelljeink is.

- Mik a jövőbeli terveid?

Dolgozunk új kollekciókon is a Vinylize mellett, és célunk, hogy a lehető legtöbb prémium optikában megvásárolhatóak legyenek a termékeink. Az egyedi szemüvegek több országban is megtalálhatóak, és olyan világsztárok büszkélkedhetnek saját darabokkal, mint például Quentin Tarantino , FloRida, Elton John (egy egész kollekciót megvásárolt).

Budapesten is van egy bemutató termük, ahol megtekinthetjük, vagy fel is próbálhatjuk őket.



Kölcsönözd a szemüvegedet!

A 2011-ben alapított kanadai Ditto cég egyszerű és kreatív ötlettel állt elő: a szemüvegkölcsönzéssel. Az online felületükön létrehozol magadnak egy profilt, pontos instrukciók alapján webkamerával több szögben képeket készítesz magadról, feltöltöd, és máris indulhat a próba! Ha nem tudod pontosan, hogy mit próbálj fel a menő külföldi tervezők keretei közül, akkor a személyes kérdőív alapján ajánlanak hozzád passzoló darabokat.
Kiváló példa arra, hogy kölcsönözni szokatlan termékkategóriákban is lehet. És ez bizony hulladékcsökkentést jelent!

Ditto szemüveg