Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Könyvajánló -- Naomi Klein: NO LOGO

Multik, Márkák, Monstrumok
Év: 
2004
Szám: 
Tavasz

Végre magyarul is megjelent Naomi Klein No Logo c. világhírű bestsellere. Az AMF Kft és a Tudatos Vásárlók Egyesülete kiadásában megjelenő No Logo előszavát Tamás Gáspár Miklós írta.

A globalizációról szóló irodalom könyvtárakat tölthetne meg, a ’globalization’ hívószóra egy internetes keresés közel 3 millió találatot eredményez. Körülbelül annyit, mint a ’socialism’ és a ’capitalism’ együttvéve.

Naomi Klein No Logo című könyve nem egy a sok közül. Megjelenése pillanatában bestseller lett, a The New York Times kissé talán fellengzős definíciója szerint „az antiglobalizációs mozgalom bibliája”. Az elmúlt négy évben 18 nyelven jelent meg. Fontos könyv tehát, és ezért fontos kiadni magyarul is.

A No Logo elsősorban a mai globális fogyasztói világ társadalmi, kulturális és gazdasági problémáival foglalkozik. Elindul a leginkább láthatótól: a reklámoktól, bemutatja a reklámbiznisz szédítő felfutását, az életünket behálózó marketingpraktikákat, majd elemzi azt, ami e mögött van: a foglalkoztatottság csökkenését, a munkavállalók kiszolgáltatottságának növekedését a fejlett államokban, a szegény országok munkásainak kizsákmányolását, a közterek (iskolák) vállalatok általi kisajátítását, az élet- és választási lehetőségek szűkülését. Végül, ami igen érdekes, kitér azokra a civil és ellen-kulturális mozgalmakra is, amelyek a fogyasztói világgal, a konzumerizmussal szemben igyekeznek üzeneteket megfogalmazni, alkotásokat létrehozni, vagy alternatív életlehetőségeket kialakítani.

A No Logo kedvezményesen megrendelhető közvetlenül a kiadótól: www.nologo.hu. Ugyanitt még több információ a könyvről és a No Logo mozgalomról.