Fogyasztói nyomás. Nyomás!
A legfontosabb először is az, hogy valamiképpen jelezzük a kereskedőknél: nekünk visszaváltható italcsomagolás kell! Ezt az alábbiak szerint képzeljük el.
Saját tagjainkat, ismerőseinket és minden érdeklődőt (pl. a KukaBúvár olvasóit is) arra buzdítunk, hogy keressék fel környezetük kisebb boltjait, s próbálják meggyőzni a boltvezetőket, hogy termékkínálatukba vegyenek fel minél több visszaváltható üveges üdítőt, szörpöt, gyümölcslevet, ásványvizet. (A nagyobb üzletláncokkal a HuMuSz levélben veszi fel a kapcsolatot.) A direkt megkeresés talán sokak számára idegennek tűnik, de nincs jobb mód a fogyasztói nyomás markáns megjelenítésére. A "nyomásgyakorló" hatás nyilván akkor érvényesül erőteljesebben, ha minél többen keresik fel kérésükkel ugyanazt a kisboltot.
Amennyiben az adott kiskereskedő hajlandónak mutatkozik a visszaváltható termékek beszerzésére, nyújtsuk át neki a visszaváltható csomagolásban kapható üdítőitalok és ezek gyártóinak címét, elérhetőségét tartalmazó listát. A listát természetesen a HuMuSz elkészítette, november elejétől beszerezhető lesz a HuMuSz tagszervezeteinél, a KÖT-irodáknál, a Tudatos Vásárlók Egyesületénél illetve le lehet majd tölteni a kampány honlapjáról is (www.humusz.hu/vissza). A lista a kiskereskedőknek segíthet abban, hogy minél gyorsabban lépni tudjanak az ügy érdekében.