Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

"Átlátszó" marketing

Év: 
1996
Szám: 
Tél
Szerző: 
kukapress

Két magánszemély (egyikük Kalas György) egymástól függetlenül eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal elõtt a CC ellen, mert kólamulti a két nyári akciója során (Hajrá az Aranyért és Aranyláz) a fogyasztók nem egyenlõ esélyekkel indulhattak a játékban. A kupakok átvilágíthatóak voltak, így a kereskedõk kiválaszthatták a nyerõ palackokat.

A két játékhoz nem volt engedély a Szerencsejáték Felügyelettõl, pedig kellett volna. A CC menet közben sem állt le a játékkal, pedig jelezték több helyrõl is a hibákat.

A GVH kimondta, hogy az akciók alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére és 5 millió Ft bírságot szabott ki a CC-ra.

Ha megkapjuk az írásbeli határozatot, akkor bõvebben is beszámolunk az eljárásról. A Coca-Cola képviselõje is jelezte, hogy szívesen ismertetné a cég álláspontját. Azt pedig kár volna kihagyni...