Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Dohányreklám

Barnamocsok
Év: 
1996
Szám: 
Ősz
Szerző: 
szerk

Seres László (Magyar Narancs) a náci higiéniaelmélettel társította a lapunkban megjelent írásokat a dohány- és alkoholreklámok tiltásáról (KukaBúvár, 1995. tavasz és nyár). Seres, aki saját bevallása szerint a szélsõséges maoizmustól az anarchizmuson át eljutott egy ultraliberális szabadságeszményhez, és néhány hónappal ezelõtt egy zavaros kinyilatkoztatással szakított a baloldallal, most az "ökö-barnákban" látja az egyéni szabadságra leginkább veszélyt jelentõ tényezõket.

Pedig nem az Õ egészségét akarjuk védeni. Mi csak a magunk társadalmi eszközeivel küszködünk saját igazunkért. Konkurálni nem tudunk egy nagy bank pénzén kiadott hetilappal, nekünk ez van, a KukaBúvár. Aztán ez alapján lebarnamocskolni az egész magyar környezetvédelmi mozgalmat, nem sportszerû. Igenis vannak "jópofa zöld szervezetek" és errõl Seresnek tudnia kéne.

Seres lapja is évek óta törvénysértéseket követ el, amikor dohányreklámokat közöl, mert ez még mindig tilos. Nehéz elhinni, hogy éppen ezen múlik egy lap piacképessége.

A HuMuSz pedig továbbra is csak rimánkodik a kormányszervezeteknek, hogy legalább a törvénytervezet szövegét küldjék el, amire egyébként törvény is kötelezi õket. Vajon Seres ismeri a szövegét?