MIT TEHET EGY EGYSZERŰ FOGYASZTÓ?
1. Jelezzük a kereskedõknél: nekünk visszaváltható italcsomagolás kell! Próbáljuk meg rávenni a boltvezetõket, hogy termékkínálatukba vegyenek fel minél több visszaváltható üveges üdítõt, szörpöt, gyümölcslevet, ásványvizet! (A nagyobb üzletláncokkal a HuMuSz levélben veszi fel a kapcsolatot.)
2. Ecseteljük a boltvezetõnek a visszaváltható üveg elõnyeit és az eldobó csomagolások hátrányait! Ehhez egy általunk készített kiadvány nyújt segítséget (beszerezhetõ a honlapunkon olvasható szervezeteknél).
3. Adjuk át neki a visszaváltható palackos üdítõitalok nevét és a gyártók, forgalmazók címét tartalmazó listát! Errõl szintén készült egy kiadvány.
4. Ha két-három héten belül nem jelennek meg a visszaváltható üveges üdítõitalok, következhet a panaszkönyvi bejegyzés. Elõre elkészített panaszkönyvi matricát tudunk adni, amit a panaszkönyv megfelelõ helyére kell ragasztani, vagy a honlapon olvasható szöveget (vagy ahhoz hasonlót) kell beírni - természetesen a panaszos nevének és címének megjelölésével. A panaszkönyvi beírásra elvileg 30 napon belül választ kell kapnunk. A válaszokat kérjük, küldjék/küldjétek el a HuMuSz címére!!! Elõre is köszönjük!
5. Matrica a boltra: amennyiben a kiskereskedõ partnernek bizonyult, adjunk át neki egy 'Ebben a boltban visszaváltható palackban is kapható üdítõ!' feliratú matricát, amit tetszés szerint kiragaszthat boltjára. Tudassuk vele azt is, hogy boltjának nevét és címét ezen a honlapon pozitív példaként fogjuk megjeleníteni.