Vatikáni tízparancsolat a reklámpiacnak
1) A hirdetéseket törvénnyel kell szabályozni;
2) A hirdetéseknek morálisan felelõsségteljesnek kell lenniük;
3) Szabályozni kell a hirdetési piacot, meghatározni a költséghatárokat s azt, hogy ki foglalkozhat a hirdetések gyûjtésével;
4) Korlátozni kell a tévéhirdetések idõtartalmát;
5) A politikai hirdetéseket is törvényben kell szabályozni;
6) A hirdetéseknek tiszteletben kell tartaniuk az ember személyiségét, a nõket, a környezetet, a kiskorúakat, öregeket és a szegénységet;
7) A hirdetés nem lehet eszköy a manipulációra;
8) A hirdetés nem reklámozhat erkölccsel ellentétes termékeket és magatartásformákat;
9) Elfogadhatatlan a fogamzásgátlók és abortív jellegû, az egészségre káros termékek reklámozása;
10) Elfogadhatatlanok a kormányok által támogatott, a születésszabályozásra vagy az úgynevezett biztos szexre irányuló kampányok."
Ladányi Mihály
Tizennegyedik parancsolat
Vegyél meg mindent, vásárolj nyakra-fõre,
légy hitelképes, keress kezeseket,
ne maradj ki a piac örömeibõl se,
szerezz, szerezz, szerezz!
Nélküled fizetésképtelenek a hivatalok,
hát jár neked ez, te állítod elõ
a globális értéktöbbletet.
Vegyél meg minden ezt-azt, a polcok roskadoznak,
váltsd árura magad, legyen meg mindened.
A dolgos testnek, ha este még maradék erejét összeszedi
(mert komolyzene megy s jobb egy kis etyepetye)
kell a tudat, hogy a gyereknek - ha ugy dönt
a fõorvos úr is - meglesz majd mindene.
Hát vegyél meg mindent, vásárolj nyakra-fõre,
légy hitelképes, keress kezeseket,
ne maradj ki a piac örömeibõl se,
s szerezz, szerezz, szerezz!