Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Reklámkerülés

Év: 
2005
Szám: 
Nyár

Nincs veszve minden: a magyar lakosság több mint egynegyede reklámkerülő.


A médiumok által kibocsátott adatok szerint évente 430 milliárd forint a reklámpiac mérete (ez a listaár, a valójában ennél jóval kevesebb a költés), ami a fentiek szerint az emberek negyedét teljesen hidegen hagyja, tehát kidobott pénz. A mi pénzünk.
A kreativ.hu szerint „a kereskedelmi média hosszú távú működésére nézve aggasztó, hogy a médiumok vezetői nem foglalkoznak ezzel a problémával.” Ránk nézve is aggasztó ez, hiszen mi lene mivelünk kereskedelmi médiumok nélkül?
„A reklámkerülők nem az egyetemes reklámot, hanem az unalmas hirdetéseket és a mindenhonnan toluló reklámdömpinget utasítják vissza. A jelenség kialakulásáért leginkább a televízió a felelős, a rádióban sokkal kisebb a reklámkerülés aránya, az online reklámozás egyes formái viszont erőteljes reklám-visszautasító magatartást váltanak ki. A reklámkerülés azok körében a legmagasabb, akik iskolázottabbak, műveltebbek és olvasottabbak, tehát kritikusabbak is és igényesebbek, emellett viszont vásárlási szempontból a legerősebb csoportot képviselik.” Szép szakma a reklámcsinálás: az igénytelenek, a műveletlenek és a gyerekek győzködésére szerveződik...
„Egy átlag magyar fogyasztóra hetente átlagosan 255 tévészpot, 350 óriásplakát, 177 sajtóhirdetés, 136 rádióspot és 1,6 mozireklám zúdul.” Csoda ezek után, hogy az Egri csillagok a legkedvesebb olvasmányunk?
A Reklámkerülők Társasága (a KukaBúvár Egyesület) tagfelvételt hirdet!