10 éves a Fairtrade védjegy
2004. március 1-14 között "Tisztességes kereskedelem hetek" névvel megrendezett eseménnyel ünnepelték a britek a Fairtrade logo 10 éves fennállását.
Az esemény középpontjába a minőség került értve ezalatt a termelő életének minőségét illetve az által készített termék minőségét is.
Néhány ezzel kapcsolatos beszédes szigetországi adat:
Mi a Fair Trade / Tisztességes Kereskedelem?
A világpiacra termelés nem tűnik nagyon emberközeli jelenségnek, de amint a világpiaci árak jelentősen csökkennek az kistermelők millió számára katasztrófális következményekkel járhat. A túlélésért sokan adósokká lesznek vagy jelzálog alá helyezik földjeiket és otthonukat.Rengeteg termelő kerül olyan helyzetbe, hogy terményeiért a világpiacon kapott árak a termelés költségeit sem fedezik.
Fejlesztési irodák hívták fel a figyelmet arra, hogy a fogyasztók döntései nagyban befolyásolhatják a termelők helyzetét és életkörülményeit. Az ilyen termelőktől való közvetlen módon, valós áron történő vásárlással segíthetik őket abban, hogy megerősödjenek. Civil, adománygyűjtő szervezetek kezdték terjeszteni a tisztességes kereskedelem útján piacra jutó termékeket.
Az 1980-as évek végén Hollandiában merült fel az ötlet, hogy ezekre a termékekre egy védjegyet kellene tenni, hogy a fogyasztók könnyen felismerjék. Az első védjegyhasználati nemzetközi jogot egy mexikói eredetű kávé kapta 1986-ban.