Ökológiai fogyasztóvédelem
A Hulladék Munkaszövetség munkatársainak köszönhetõen nemrégen egy újabb -- ezúttal elsõsorban az ökológiai fogyasztóvédelem iránt érdeklõdõ zöld szervezeteknek szánt -- kiadvány került ki a nyomdából. Viszonylag új témakörrõl, összetett fogalomról van szó (ld. a fogyasztóvédelem és az ökológiai fogyasztóvédelem közti különbség pár éve még minisztériumi szinten sem kristályosodott ki igazán), amely a piacgazdaság mûködésével, hatásaival most ismerkedõ (volt szocialista) országokban kaphat különös jelentõséget.
A kiadvány -- a mai kor igényeinek megfelelõen -- vékony, ám a könnyen és gyorsan emészthetõ írásra számítók mélyen csalódni fognak, ha nekilátnak a szövegek elolvasásának. A fejezetek ugyanis meglehetõsen koncentráltan és a szélesebb összefüggések bemutatására törekedve tartalmazzák az adott témában fontos információkat. A kiadvány célja az, hogy a "fogyasztót helyzetbe hozza", azaz felvértezze azzal a tudással, amely szükséges ahhoz, hogy vásárlói döntései során mérlegelhesse azok ökológiai szempontjait is.
"A jó környezet (ugyanis) helyes fogyasztói döntéseket feltételez -- amihez viszont a fogyasztóknak megfelelõ piaci rálátásra, széleskörû termék-információkra és az alapvetõ ökológiai összefüggések ismeretére van szükség." Ennek megfelelõen a kiadványban többek között szó van a környezettudatos (és etikus) fogyasztás alapelveirõl, háztartási ökológiáról, az ökológiai fogyasztóvédelem társadalmi összefüggéseirõl, a reklám -- fogyasztás --hulladék kapcsolatról illetve az egészséges táplálkozásról.