Reklámkerülők
Egyre több a reklámot elutasító, az úgynevezett reklámkerülő fogyasztó - derült ki a TGI Hungary felméréséből. A kutatás kimutatta, hogy a televízió reklámok alatt a nézők 23 százaléka, a rádió reklámoknál pedig a hallgatók 8 százaléka vált pánikszerűen csatornát. Az újságolvasók 17 százaléka eleve átlapozza a hirdetéseket, az utcai óriásplakátokra pedig csak alig 14 százalék kíváncsi. 8000 embertársunk véleményét összegzi a kördiagram, ami több mint elgondolkodtató. Tehát az évente kb. százmilliárd forint reklámköltség jóval több mint fele pocsékba megy, azaz nem ösztönzi a termékek vásárlását, viszont kritikán aluli szappanoperák, showműsorok és kvízjátékok finanszírozására megy.
A megkérdezettek háromnegyede szerint a televízióban és a rádióban túl sok reklámot sugároznak, és egyes reklámok sokszor ismétlődnek. Európában, átlag 236 perces eredménnyel Magyarországon a leghosszabb az átlagos napi tévénézési idő, és nálunk a leghosszabb a főműsoridőben sugárzott reklámok ideje is. Büszkék lehetünk erre is.
Az európai országokat összevetve az aktív reklámkerülők száma Angliában és Magyarországon a legalacsonyabb, mindkét országban összesen 23 százalék. A reklámokat Németországban 46 százalék, Spanyolországban 42 százalék utasítja el. A kutatás kimutatta, hogy a reklámot azért utasítják el legtöbben, mert vagy maga a hirdetés nem tetszik a fogyasztóknak, vagy a hirdetett termék nem érdekli őket.