Megtanítanak minket kesztyűben kukázni!
Öröm kisgyermekes szülõnek lenni. E kitétellel azt hiszem nem sokan vitatkoznak. Az örömöt azonban nem csak a bájos gyermek jelenléte okozza, hanem a postaládánkban minduntalan felbukkanó, újabb és újabb meglepetésekkel teli reklámcsomagocskák is.
Minap a Dono Kft. Pampers csomagja landolt leveleink között. Gondoltuk ismét egy mintadarab az új szuperpelusból, melynek tulajdonságait egy profi kozmetikus is megirigyelné, vagy egy jól becsomagolt féldecis szépségtapasz.
Meglepetésünkre semmi effélét nem tartalmazott a boríték, viszont néhány felettébb érdekes tárgy lapult benne. A tárgyszerûség kereti között maradva, ezek a következõk: 1 db színes reklámszöveg az új, légáteresztõ pelenkáról, 1 db egyujjas nejlonkesztyû (Pom-Pomra hajazva), 1 db egyujjas textil kesztyûféle és 2 db befõttesgumi.
Használati utasítást nem mellékeltek, de a reklámszöveg kellõ odafigyelés melletti értelmezése megadta a kulcsot a használathoz. Ez a következõ: Gondolta már, mennyire fontos a friss levegõ a jó közérzethez? Próbálja fel a kesztyûket! Hasonlítsa össze, milyen érzés légáteresztõ és nem légáteresztõ anyagot viselni! Le tudja írni a különbséget? Mit érezhet a baba, aki az egész napot pelenkában tölti? A baba bõrének, folyamatos szellõzésre van szüksége. Milyen jó lenne, ha a pelenka, akár a textil, áteresztené a levegõt, de a szivárgást megakadályozná!
Szóval értik, ugye?! Azt hiszem nem kéne ennyire palira venni a szülõket. Hasonló stílusban mi is üzennénk: Gondolta már, mennyi képzõdik egy ilyen abszolút haszontalan tartalmú reklámanyag szétküldésével? Próbálja fel a kesztyûket! Hasonlítsa össze õket egy tartó, mindennapi használatra tervezett gumi- vagy textilkesztyûvel! Le tudja írni a különbséget? Mit érezhet a baba, akit egész nap ilyen hulladékok vesznek körbe? És a mama, akit -- urambocsá -- hülyének néznek? A feladó értelmének szellõzésre van szüksége. Milyen jó lenne, ha megkímélnének minket és környezetünket az ilyen fölösleges, szemétbe kerülõ csomagoktól.