Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Turkáló

Turkáló
Év: 
2000
Szám: 
Tavasz

 

Védőkesztyűk Nintendóhoz

 

Védőkesztyűket ad a Nintendo of America mintegy 1,2 millió gyereknek, akik a Mario Party nevű játékkal játszanak. A felajánlás egy peren kívüli megállapodás eredménye a cég és New York állam államügyésze között, és akár 80 millió dollárjába is kerülhet a Nintendonak. Bár pert még senki nem indított, több mint 100 beadvány érkezett az államügyészhez olyan szülőktől, akiknek a gyerekei kézsérüléseket - zúzódásokat, ficamokat és égési sebeket - szereztek, amikor ezzel a játékkal játszottak a Nintendo 64-es konzolon. A játék egyes szintjeinek megnyeréséhez ugyanis nagyon gyorsan kell körbe-körbe forgatni a joystickot, ami könnyen sérüléshez vezethet. (index)

Burger King
Burger King

Fabulon Ági megmentése

A budapesti Kálvin téri Fabulon-reklám megmentésére indított kampányt a Népszava és a Népszabadság. Az alkotás különlegessége, hogy a magyar avandgard jobbára tiltott főguruja, Erdély Miklós készítette. A modell, Pataki Ági pénzt is áldozna a mű megmentésére. A reklám persze nemcsak Patakit ábrázolja, hanem ott olvasható a híres szlogen is: Fabulon a bőre őre. A reklám 1982-ben került a tűzfalra, Erdély Miklós saját fejlesztésű módszerével. A 68 négyzetméteres alkotás eszmei értéke a Népszava számítása szerint 25-30 millió forint lehet. Egy külföldi cég most irodaházat épít a Kálvin téri üres telken s az új építmény eltakarná a művet. Az alkotás megmentése a Népszabadság és a Népszava híre szerint 8 millió forintba kerülne. Kiderült, sem az építtető, sem a műemlékvédelmi hatóság nem zárkózik el az Erdély-alkotás megmentése elől. A Fabulont gyártó cég megszűnt, kérdés, a jogutód milyen döntésre jut. [Magyar Hírlap Online]

Új degeneráció
Új degeneráció