Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Szalámi - taktika

Év: 
1997
Szám: 
Tavasz
Szerző: 
Eszik Attila Pécs
Hulladékanalízis Gödöllõn a GATE Zöld Klub szervezésében
Hulladékanalízis Gödöllõn
a GATE Zöld Klub szervezésében

Régóta szúrja mán a csõröm valami. Ugye mint ember, életem fenntartásához szükségem van élelmiszerre. Ezt a közeli SPAR-szupermarketbõl (Pécsett) szerzem be. A szalámis pultnál a következõféleképpen történik a kiszolgálás:

1. megmondom, mit kérek

2. a hölgy rárakja egy papírdarabra a kért szalámit

A csomagolópapirra rá van írva: "Ez a csomagolóanyag papirból és polietilénbõl készül. Hulladékégetõ berendezésekben elégetve mérgezõanyagok nem keletkeznek. Fény hatására lassan szétesik, szemétlerakó helyeken nem szennyezi a talajvizet, ezért környezetbarát."

A csomagoló egyébként nagyon dekorativ, kellemes tapintású, vékony papir, rajta vékony mûanyag réteggel.

3. Az elõbbi nagyon szép lenne, csakhogy: Ha több tételt veszek, (de ha nem akkor is) az állitólag környezet- barát papirba csomagolt szalámit, beleteszi egy nylon (nájlon) zacskóba.

4. Letépi a mérleg által kiadott blokkocskát, amelyen a vásárolt cumók részletezése található. Ezt a papirkát tûzõgéppel rátûzi a zacskóra.

Amikor hazamegyek, és kibontom a szalámit, a nylonzacskót kapásból - hacsak nem kell - eldobom. Növeli a szemét mennyiségét, használati értéke szinte semmi. Egy párszor már gondoltam, beszólok az eladónak, de hát szerencsétlent csak összezavarnám, mert nem tehet semmit, nem õ találta ki a rendszert.

Hát ennyi.

 

Red Bull-tilalom Olaszországban

 

Forgalmazási tilalmat rendeltek el az olasz hatóságok a "szárnyakat adó csodaitalra", az osztrák Red Bullra, s a döntés egyúttal azt jelenti, hogy az imolai Forma-1-es versenyen a Sauber-csapat Ford-kocsiján sem díszeleghet Red Bull reklám. Róma azzal indokolta a döntést, hogy túl magas a Red Bull-reklám. Róma azzal indokolta a döntést, hogy túl magas a Red Bull koffeintartalma. Az állásfoglalás arra a számtalan egyéb kondíciójavító üdítõre is vonatkozik, melyekkel gyártóik a Red Bull sikerén felbuzdulva igyekeznek utat törni a piacon. Ausztriában példátlan karriert futott be az l987-ben feltalált élénkítõ nedû, évente 50 millió doboznyit adnak el belõle. A forgalmazók éppen a Red Bull teljesítményjavító képessége miatt a sporton keresztül akarják elõsegíteni a szer nemzetközi expanzióját, ezért szerzõdtették reklámhordozónak a Sauber-csapatot, illetve - a szlogen szerint - a Red Bull nélkül immár élni sem képes sícsodát, Andi Goldbergert. Két olaszországi Grand Prix szolgálta volna az olasz publicitást, aztán jöttek volna a franciaországi versenyek, de eddig Párizs is nemet mondott az "elixírre". A Red Bull salzburgi központjában hatalmas a csalódottság. A cégnél azt remélték, hogy miután Németországban csatát nyertek, akadálytalanul meghódíthatják az egész Európai Uniót. Szerintük az energiaital szárnyakat ad ugyan, de nem okoz szívinfaktust. Az Európai Unió illetékes élelmiszerügyi bizottsága már kétszer levette napirendjérõl a témát, s júniusig nem is hajlandó tárgyalni róla.

HVG