Megszabadulás
Az alábbi értékek (-milliókban) világméretû eladásokon,a jövedelmezõségen és a növekedési potenciálon alapszanak, a költségek levonása után. Hogyan lehet a 10 legtöbbet forgalmazó cég nélkül élni?
1 | Coca-Cola | 35,951 | |
2 | Marlboro | 33,045 | |
3 | Nescafe | 11,549 | |
4 | Kodak | 10,020 | |
5 | Microsoft | 9,842 | |
6 | Budweiser | 9,724 | |
7 | Kellog's | 9,372 | |
8 | Motorola | 9,293 | |
9 | Gillette | 8,218 | |
10 | Bacardi | 7,163 |
Ezektõl is meg kellene szabadulni |
A szokásos dolgokat ragadtam meg: A 2 literes Coca-Cola palackot, egy Nescafe Colombian tasakot, a "kettõt végy, egyet ingyen kapsz" Colgate fogkrémet. De azután megálltam a Doritos elõtt és azt kérdeztem: Miért folyton ezeket a márkákat veszem? Mert ezek árazása elfogadható, kiváló minõségûek és kiváló értékûek? Nem. Azért veszem ezeket, mert milliárd dolláros hirdetési kampányaik bepácolták az idegsejtjeimet
Így a következõ szupermarketbe hatolva mellõztem a Coca-Colát és a Pepsit és helyettük a nem márkás kóláért nyúltam, nem egy rossz vétel 88 centért 2 liter. Azután õröltem némi valódi kávébabot, elsétáltam a Doritos mellett és az ömlesztett mogyoró felé vettem az utam.
Nem álltam meg ott. Miután kreatív alternatívákat találtam valamennyi megamárkára, kezdtem magam leszoktatni a snackekrõl, visszatértem a dobozolt és fagyasztott zöldségekhez és elhúzódtam a hústól.
Legyõzhetetlen voltam. Egy hónapon belül eljutottam a szupermarkettól való felszabadulás megvilágosodó állapotába.
Soha nem felejtem el azt a pillanatot. Préseltem melegházi paradicsomot, arra gondolva, mennyire gumiszerû a tapintásuk. Egy régi Neil Young dal hallatszott a háttérben. Pisszegést hallottam. Hirtelen elborított a hideg pára. Egy roham ment föl a gerincemen, utána a megvonás borzongását éreztem. Azután teljes világosság az agyban. Otthagytam a bevásárló kocsit és siettem az ajtó felé.
És azóta egyszer sem néztem vissza.