Az üditõsdoboz a legkedveltebb
A hazai vásárlók kevesebb mint 10%-a figyel arra, hogy környezetkímélõ csomagolású árut vegyen. Az áruválasztékból a tejtermékeknél tartjuk a csomagolást fontosnak. A lakosság 80%-a szerint az utóbbi idõben javult a csomagolások minõsége - állapította meg a GfK Hungária Piackutató Intézet.
A vizsgálatban a magyar közvéleményt reprezentáló mintát vették alapul a közvéleménykutatók, akik ezer embert kérdeztek meg. Vizsgálatuk szerint a legtöbben - a megkérdezettek 58%-a - a csomagoláson feltüntetett információkra figyelünk. A válaszadók 52 százaléka tartja fontosnak, hogy a csomagolás higénikus legyen, 41% pedig praktikusságot vár el. A megkérdezettek 39 százaléka szerint fontos a csomagolás esztétikuma.
Az áruválasztékból a megkérdezettek 58%-a a tejtermékeknél tartja fontosnak a csomagolást. Ezután a húskészítmények következnek (48%), a tisztítószerek (30), édességek (22), üdítõitalok (20), kozmetikumok (19), kávé (17), alkoholtartalmú italok (5).
Ez megy ... |
A vásárlók leginkább a dobozos rostos és szûrt üdítõitalok csomagolásával elégedettek. A tejtermékek már csak erõs közepes osztályzatot, az ötös skálán 3,85 pontot kaptak. A tejet 3,63-ra pontozták. A megkérdezettek 31%-a kedveli a húskészítmények egyre gyakoribb tartós csomagolását, a vásárlók 48%-a - köztük sok idõs polgár - viszont negatívan vélekedik róla.
A megkérdezettek 33 százaléka szeretne figyelni arra, hogy a csomagolás környezetkímélõ anyagból készüljön, de legtöbbször olyan terméket vásárolnak, amilyen éppen kapható. Harmincegy százalék nem foglakozik a környezeti hatásokkal. Huszonhat százalék szeretne erre figyelni, mégis inkább az ár a döntõ számukra. Mindössze 9% gondolkodik úgy, csak környezetkímélõ terméket vásárol. Egy százalék erre a kérdésre semmiféle választ nem adott.
A visszaváltható üveg az ökológiai életcikluselemzések szerint a legjobb csomagolóeszköz, ami azt jelenti, hogy a legkevesebb terhelést jelenti a környezetre. |