Reklámkorlátozások és -tilalmak
A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. tv-nyel (médiatörvény) kapcsolatban felhívnám figyelmet a 4. Címbe foglalt "Reklámkorlátok és tilalmak" c. rendelkezésekre.
Néhány szemelvény:
- lelkiismereti, illetõleg világnézeti meggyõzõdés reklám útján a mûsorszolgáltatásban nem terjeszthetõ
- nem szabad közzétenni dohányárút, fegyvert, lõszert és kizárólag orvosi rendelvényre igénybe vehetõ gyógyszert népszerûsítõ reklámot
- az alkoholtartalmú ital reklámját hat pontban szigorítja
- a reklám nem mutathat gyermekeket erõszakos helyzetben és nem buzdíthat erõszakra
- a kiskorúaknak szóló reklám nem építhet a szülõk vagy tanárok iránti bizalomra
- a mûsorszolgáltatás mûsoridejének -bármiként számított- egy óráján belül a klasszikus reklám nem haladhatja meg a 12 percet
A törvény február 1-én lép hatályba.