Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Reklámkorlátozások és -tilalmak

Év: 
1996
Szám: 
Tavasz
Szerző: 
dr. Kalas

A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. tv-nyel (médiatörvény) kapcsolatban felhívnám figyelmet a 4. Címbe foglalt "Reklámkorlátok és tilalmak" c. rendelkezésekre.

Néhány szemelvény:

- lelkiismereti, illetõleg világnézeti meggyõzõdés reklám útján a mûsorszolgáltatásban nem terjeszthetõ

- nem szabad közzétenni dohányárút, fegyvert, lõszert és kizárólag orvosi rendelvényre igénybe vehetõ gyógyszert népszerûsítõ reklámot

- az alkoholtartalmú ital reklámját hat pontban szigorítja

- a reklám nem mutathat gyermekeket erõszakos helyzetben és nem buzdíthat erõszakra

- a kiskorúaknak szóló reklám nem építhet a szülõk vagy tanárok iránti bizalomra

- a mûsorszolgáltatás mûsoridejének -bármiként számított- egy óráján belül a klasszikus reklám nem haladhatja meg a 12 percet

A törvény február 1-én lép hatályba.