Tolnában rosszul állnak a helyi termékekkel
Az ECO-SENSUS 500 fős reprezentatív mintán készített felmérést a Tolna megyében élők élelmiszervásárlási és -fogyasztási szokásairól, a helyben termelt élelmiszerek iránti igényekről. Az eredmény: a tolnaiaknak az a legfontosabb, hogy biztonságos és egészséges élelmiszert vegyenek, mégis elég nagy a tájékozatlanság, 98%-uk azt gondolja, hogy a biotermék az, ami húsmentes. A fontossági sorrend utolsó helyén szerepel, hogy a vásárló és termelő ismerjék egymást. A helyi termékkel kapcsolatban fogalomzavar alakult ki: volt, aki úgy gondolta, hogy az a közelben vásárolható élelmiszert jelenti. A helyi termékek fő forgalma a piacokon bonyolódik, ezeket azonban csak a lakosság 5%-a látogatja, a többiek inkább a bevásárlóközpontokban szerzik be az árut. A jó hír, hogy elindult a www.tolnaitermek.hu oldal, ami kibővíti a helyi termékek kereskedelmének lehetőségeit és kiemelt célja a fogyasztók szemléletformálása.