Főbb statisztikai jellemzők
Minta nagysága: a vizsgált minta 107 főből állt. A szám (százon felüli legyen) kialakítását az befolyásolta, hogy Magyarországon a nagyobb közvéleménykutató (pl. politikusok népszerűségi felmérését végző) cégek az egész lakosságot reprezentáló felméréseik során kb. 1000 fős mintát szoktak venni. Valamint azt a HVG XXIII. évfolyam 47. számának mellékletében közölt tényt, miszerint a biofogyasztók köre kb. tízezer fõ körül van az egész országban, így 107 fő megkérdezését elegendőnek tartottuk mennyiségi szempontból, valamint minõségi szempontból ahhoz, hogy az elemzések megbízható eredményeket adjanak.
Mintavétel: két lépcsõs véletlenszerű mintavétel. Először a rendelkezésre álló öko-, reformélelmiszer-, bioboltok címlistájáról véletlenszerűen kiválasztottuk azt a négy + egyet, amelyekben a megkérdezések folytak, majd másodsorban e boltok vásárlói közül a felmérés idõszaka alatt véletlenszerűen választottuk ki a válaszadókat.