Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 10 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

GOMBoltad volna?

Év: 
2013
Szám: 
Nyár
Szerző: 
Rátz Judit

Egy hely, ahol jó lenni. Három lelkes ember, 27 négyzetméter, ezernyi ötlet, ugyanannyi gomb. A Gomb kerek: a bizalmat bizalommal, a törődést törődéssel hálálja meg.

gomb kavezoÓvodás koromból a dadusra emlékszem a legélénkebben: nála mindig akadt egy bögre kakaó, jó szó, segített bekötni a fűzős cipőt, és megvigasztalt, ha egy kis baleset történt. Ez a hangulat kapott el, ahogy beléptem a ferencvárosi Gomb kávézóba.

Bár csak egy éve nyílt meg, olyan, mintha mindig is itt lett volna: a vidéki istálló padlásáról megmentett szekrényajtók ódonságát a legutóbbi kézműves foglalkozás vidám gyermekalkotásai ellensúlyozzák, és mindezt átlengi a házi pite illata. Nem kapni kólát és dobozos üdítőt, de van habos kakaó, nagyi szörp és spenótosricottás kosárka. A padlizsánkrémes szendvicshez a bazsalikom megterem a bőröndben, hozzá egy pohár bor Béla & Bandi pincéjéből – a kávéhoz pedig gombkeksz dukál. Az alapanyagok fôleg őstermelőktől származnak. A kínálat (ahogy a hely maga is) változik, a szezonnak és a visszajáró vendégek igényeinek megfelelően – nemrég babapelenkázót „Carrotmoboltak”* a mosdóba.

Üzenetet lehet hagyni a szomszédnak, vészhelyzetben ott a nyilvános telefon, a gyerekek dagasztóteknőből halászhatnak, a kutyákat friss víz várja a bejáratnál. Több környékbéli már ide hozza le az elolvasott magazinokat, nemrég kis házi könyvtár nyílt, de van havonta kiállítás is, és sok-sok zene.


Gomb kávézó, 1094 Budapest, Ferenc tér 14.

pozitiv bojkott*A Carrotmob lényege, hogy az utca lakói vagy egy baráti kör eseményt (pl. filmvetítés, buli, kiállítás) szervez kedvenc kávézójában, szórakozóhelyén vagy akár a zöldségesnél, és széles körben meghirdeti azt. A cég pedig vállalja, hogy az aznapi bevétel elôre meghatározott részét a közösen kitűzött nemes célra fordítja (pl. izzók energiatakarékosra cserélése). Ezzel mindenki nyer: a szervezők az általuk értékesnek ítélt irányba terelik a szolgáltatókat, az üzletek pedig apróbb fejlesztések mellett reklámlehetőséghez jutnak.