Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

McLászló

Év: 
2002
Szám: 
Ősz

Munkatársunk megszerezte a megállapodás szövegét, amely alapján a Szt. László megjelenhetett a győri McDonald's-ben

 

Multilatrinális cseremegállapodás

amely létrejött egyrészről a Győri Imagefejlesztő Projekt-team (GyIP), másrészről a McDonnald Kultúraterjesztő Egylet (McKE) között az alábbi feltételekkel:

1.) Jelen megállapodással a GyIP örömmel engedélyezi Győr város közismert jelképének (Szt. László hermájának) McKE általi reklámcélú hasznosítását.

2.) A McDonnald KE jogosult a hermát gyorsétkezdéinek gyermekzsúr (Happy Birthday) termeiben félreérthetetlen helyzetben, falfestményként ábrázolni. A McKE ugyanakkor vállalja, hogy a herma-freskó alatt rendezett gyerekzsúrok alkalmával játékos ismeretterjesztést végez. Ennek célja a felnövekvő generációban tudatosítani a gyorsétkezetésnek a magyar történelemben játszott kiemelkedő szerepét (pl. Nagy Lajos és Big Mac sorsközösségét), valamint a közös jövő (felélhető fejlődés) nagyszerűségét.

3.) Jelen megállapodás alapján a McDonnald KE

  • nem jogosult a hermas-freskón Szt. Lászlót szájában szívószállal vagy pofazacskója helyén húspogácsával ábrázolni (hátából rósejblik állhatnak ki, amennyiben az harci tegez benyomását keltik),
  • nem jogosult a hermát eredeti helyéről (gyõri székesegyház) elmozdítani és azt Dagobert bácsi mellszobrával helyettesíteni.

A faliképen város Győr védőszentjének kacsalányként történő szárnyaltatása (begombolt hálóingben, alsóneműben) megengedett.

4.) Ellentételezésképpen a McDonnald KE engedményezi,

  • hogy a helyi polgármester jelöltek a választási kortesbeszédeikben egymást Roni bohócként aposztrofálhassák,
  • hogy az utcákon szanaszét hömbölgő gyorséttermi szemeteket (hamburgeres és krumliszacsikat, szívószálas köcsögdudákat) a reklámidő letelte után a városi hulladékmenedzserek összeszedhessék,

    hogy a McDrive étterem előtt felállított kutyapisáltató reklámobeliszk a helyi városképmanager főépítészről neveztessék el.

5.) A GyIP egyúttal kötelezettséget vállal arra, hogy munkatársai a promóciós KergeBurgereket a jövőben kizárólag kapros szósszal fogyasztják, ugyanakkor Lukasenko nevét szájukon hangosan ki nem ejtik.