Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Környezetvédelmi(?) Ródsó

A KöM szakmai támogatásával
Év: 
2001
Szám: 
Nyár
Szerző: 
silly

 

 

 

"KÖRNYEZETÜNKÉRT, Világcégek és Márkák környezetvédelmi nyereményjátéka" címmel "nagyszabású" "összetett" "környezetvédelmi" road show-t indított a Nevada Produkció Kft. Ilyen környezetvédő szervezetek jegyzik, mint Tsibo, SCA, Nestle, Tetra Pak, Pepsi, stb. A programot a Környezetvédelmi Minisztérium szakmai támogatásával nyomatják 11 nagyvárosban (ahol ilyen szupermarkec épült).

Három hónap alatt összesen 45 millió "környezetvédelmi üzenetet juttatnak el minden korosztály számára". Vásárolnod kell a Spárban, és a blokk hátulján találod a "környezetvédelmi üzeneteket", melyeket gyűjtsed össze, ragaszd fel, vonalkódozd és küldd be. Hawaii és krétai utazást lehet nyerni!! 20-féle szöveg van, az enyémen ez volt a jó tanács: "A Crepto környezetvédelmi üzenete: Ellenõrizze, hogy ne csöpögjenek a csapok vagy a WC. Takarékoskodjon a vízzel." És vegyen Szilviát!

Az Europark nevű hodály előtt nyitották meg a bulit. A környezetvédelmi minisztert várták, de ő a kabinetfőnökét küldte el, az meg a helyettesét. Cséri Péter igencsak megörült nekem, rögtön be is mutatott az Amerikából hazatántorgott szervezőnek, Frank Aponyinak (Fehérfejű rétisas volt a nyakkendőjén), hogy itt a legnagyobb környezetvédő szövetség feje, hogyishívják. HuMuSz - mondtam fagyosan. -- Á, igen, humusz. Aponyi úr elmondta, hogy egy fillért sem kaptak sehonnan, a cégek maguk rakták össze a ródsóra valót. Aztán később kiderült, 50 misi a büdzsé, ebből hetet kértek a KAC közcélú E-keretéből (a Tájsebészet is kért, még nem bírálták el, tehát vetélytárs lesz a két kampány). -- Szerinted, adhatunk nekik? -- kérdezte tőlem a minisztérium embere. Nem válaszoltam semmit.

 

A 100 éves Folk Celsius nyitotta meg a ródsót. Kb. 10 gyerek, 10 szervező és 10 hajléktalan hallgatta a dalokat, meg hogy "környezetvédelemről is lesz ám szó, de lényeg az, hogy rengeteg lesz a nyeremény!" Figyeltem a dalokat, de nem volt szó környezetről: "elbújt a barlangjába, híre-hamva sincs".

A minisztérium embere sem érezhette magát valami jól, mert csak három mondatot mondott (1. A gyerekei szeretik a 100 FC-t; 2. Miniszter úr mindenkit üdvözöl; 3. Reméli, hogy klassz lesz minden).

Jött aztán a Betli Mono lakodalmas rock, az alulmúlhatatlanul kretén vetélkedő, Karate (-és kókuszdiótörő) bemutató, sőt Neoton Éva és Soltész Rezsõ, de ezeket már nem vártam meg, sikítva menekültem.

Hogyan tudtuk meg, hogy lesz ilyen? Elküldték a meghívót egy nyíregyházi nevenincs társadalmi szervezetnek (nem az E-Missziónak ám!), és kérték, hogy "lehetőség szerint propagálják az eseményt a Polgármesteri Hivatal lapjában, illetve a helyi sajtóban".

Végig azon gondolkodtam, hogy azontúl, hogy itt multik zöldítik az imázsukat, nincs ebben valami sanda szándék, hogy a gagyit, a silányt társítják a környezetvédelem ügyével?! Hogy adhatja ehhez a KöM a nevét (esetleg a köz pénzét)?!