Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ez tényleg csapnivaló!

Kólamámor a weben
Év: 
1999
Szám: 
Nyár
Szerző: 
Csapnivaló

Az alábbiakban szó szerint idézzük a "Csapnivaló" c. Internetes folyóiratot. Még jó, hogy van, aki elmagyarázza nekünk, hogy mit kell érezni a reklámfilmek nézésekor...

"Ez a tavasz már biztos, hogy a Levi's és a Coca Cola Light szezonja, az õ reklámjaikat látni mindenütt, minden mennyiségben, és az emberek, (mint mis is) szemmel láthatóan örülnek nekik. Filmjeik az év klasszikusaivá válnak, ha már most nem azok. Elõzõ számunkban is írtunk róluk, akkor még nem "egyedül" uralták a terepet, mostanra azonban rendesen kiemelkedtek. Ahhoz, hogy ilyen bámulatos dömpinget produkálhasson egy-egy kampány, bizony nemcsak a bámulatos mennyiségû pénz függvénye, hanem a filmek, illetve bármilyen médiára írt kópiák strapabírásán is alapul. Amikor vagy harmincadszor látod ugyanazt a klipet, érdekes átalakuláson mész keresztül, mintegy felnyílik a szemed, és ha a reklámfilm mûködik, elkezded felfedezni a részleteit, és ahogy felfedezed õket. Egy életre beléd ivódnak.

Egyáltalán nem túl gyakori ilyen csúcspontra eljuttatni a közönséget, ez a reklámozás 39. emelete, a tetõ. Megtanulod kívülrõl a háttérben szóló zene szövegét ("It's a good day, I'm singing a song, It's a good day, how can anything go wrong"). Megfigyeled, hogy a gurulásnak indult autó elsõ kerekei lehet, hogy tényleg épp rámentek volna arra a kõre, amit a lány arrébb rúgott, és amikor azt mondja, hogy "Elvigyelek?" ("You want a ride?"), akkor már szinte megtanultál teljesen az õ fejével gondolkozni, és látni a dolgokat. Ja, és ha ledobod magad egy teraszon a Coca Cola Light, különösen dobozban már nem csupán egy jó választás, hanem a választásokválasztása lesz. Nem semmi.