Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Vatikáni tízparancsolat a reklámpiacnak

Év: 
1997
Szám: 
Tavasz
Szerző: 
(Részlet a Magyar Nemzet 1997. február 28-i számában megjelent cikkből)

1) A hirdetéseket törvénnyel kell szabályozni;

2) A hirdetéseknek morálisan felelõsségteljesnek kell lenniük;

3) Szabályozni kell a hirdetési piacot, meghatározni a költséghatárokat s azt, hogy ki foglalkozhat a hirdetések gyûjtésével;

4) Korlátozni kell a tévéhirdetések idõtartalmát;

5) A politikai hirdetéseket is törvényben kell szabályozni;

6) A hirdetéseknek tiszteletben kell tartaniuk az ember személyiségét, a nõket, a környezetet, a kiskorúakat, öregeket és a szegénységet;

7) A hirdetés nem lehet eszköy a manipulációra;

8) A hirdetés nem reklámozhat erkölccsel ellentétes termékeket és magatartásformákat;

9) Elfogadhatatlan a fogamzásgátlók és abortív jellegû, az egészségre káros termékek reklámozása;

10) Elfogadhatatlanok a kormányok által támogatott, a születésszabályozásra vagy az úgynevezett biztos szexre irányuló kampányok."

Ladányi Mihály

Tizennegyedik parancsolat

Vegyél meg mindent, vásárolj nyakra-fõre,
légy hitelképes, keress kezeseket,
ne maradj ki a piac örömeibõl se,
szerezz, szerezz, szerezz!

Nélküled fizetésképtelenek a hivatalok,
hát jár neked ez, te állítod elõ
a globális értéktöbbletet.
Vegyél meg minden ezt-azt, a polcok roskadoznak,
váltsd árura magad, legyen meg mindened.

A dolgos testnek, ha este még maradék erejét összeszedi
(mert komolyzene megy s jobb egy kis etyepetye)
kell a tudat, hogy a gyereknek - ha ugy dönt
a fõorvos úr is - meglesz majd mindene.

Hát vegyél meg mindent, vásárolj nyakra-fõre,
légy hitelképes, keress kezeseket,
ne maradj ki a piac örömeibõl se,
s szerezz, szerezz, szerezz!