Kóla Sziget
Két nagyágyú ugyebár nem fér meg egy kis szigeten. Ez hamar kiderült, és sokan áldozatai lettek a nagyágyúk lövöldözésének.
Történt ugyanis, hogy a Pepsi Cola, látván a vetélytárs Coca-Cola reklámfogásait, gyorsan szerteágazó és módszeres agymosásba kezdett. A rakparti techno õrület és a Pepsi-villamosok után a nyár legnagyobb és sokak által leginkább várt rendezvényére, a Diákszigetre is rátette a kezét, így lett az Pepsi sziget. Persze minden józan és kevésbé józan résztvevõ továbbra is Diákszigetnek hívta a bulit. Odabenn az alkoholon és a gyümölcsleveken kívül csak Pepsit lehetett kapni, azt is jó drágán (20 Ft/deci).
Aztán egyszer csak elõnyomakodott a másik óriás és hadat üzent a maga módján. Ingyen szórták Cherry Coke-ot a szigetlakók közé a bejárat elõtti benzinkútnál, ingyen póló is volt. A bejáratnál ütközött meg a két agymosó kólamulti. A bentiek a kinti kóla cimkéjét levakartatták, a pólókat erõszakkal levetették vagy kifordíttatták. Volt olyan, akirõl egyszerûen leszakították a heti bérletet jelentõ nájlon karperecet.
A barátaimmal próbáltunk a rendfenntartókkal tárgyalni, de be kellett látnunk, hogy reménytelen. Összességében a Pepsinek több millió forint kidobásával azt sikerült elérni, hogy behízelgõ reklámfogásuk fordítva süljön el, a saját hálójába rúgott gólt.
Természetesen a sziget hulladékaival kevesen törõdtek. Megelõzésre, hulladékcsökkentésre senki sem gondolt. Ez az egy hét 300.000 $-ba, azaz kb. 45 millió forintba került a Pepsinek, de a nagy szponzori pénzekbõl arra nem tellett, hogy ne a szemét legyen a domináns a Szigeten.