Az iskolai reklámok ellen
Év: 
1996
Szám: 
Ősz
Szerző: 
REFLEX Egyesület 9024, Gyõr, Bartók B. u. 7.

T
|  | 
A tõkeerõs cégek marketing munkájának egyik legfõbb célcsoportja a gyermek (a jövõ fogyasztója), hiszen a reklámokkal való megdolgozásuk hosszútávon növelheti az áru kelendõségét és a cég jó imidzsét. Tudjuk, hogy iskolán kívül képtelenség a gyerekeket a reklámoktól megvédeni és van (társadalmi) reklám, amitõl nem is szabad.
A hazai társadalmi környezetvédõ és fogyasztóvédelmi szervezetek azonban nem ok nélkül szállnak síkra a reklámmentes iskolákért. A cégreklámok iskolákba való közvetlen bevonulása:
- 
megzavarhatja a pedagógusok által közvetíteni kívánt társadalmi-erkölcsi értékrendet
- 
leronthatja az iskolákban gyakorolt környezettudatos magatartási formák hatékonyságát
- 
az intézmény konkurens cégek piacterévé teheti.
Különösen veszélyesek azok a burkolt reklámok, melyeket a hirdetõ cégek (az iskolák tragikus anyagi helyzetét kihasználva) önzetlen jótevõként, az egészség- vagy a környezetvédelmi érdekekre való hamis hivatkozással terítenek (pl. a tejre mutogató édességgyártó cégek, vagy a Tetra Pak eldobó csomagolását gyerekekkel visszagyûjtetõ "környezetvédõ" akció).
Felhívjuk a figyelmet, hogy a reklámok iskolai befogadása - egyelõre még - nem kötelezõ. Az ügy ura az iskolavezetés, amely - miként a házaló kereskedõket - a kéretlen reklámakciókat is távol tarthatja az intézményétõl.
 
        




