Ökoiskola mentorálás (KMR) 2015. I. félév


A régió központi ökoiskola adatbázisa alapján felvettük a kapcsolatot az Ökoiskola címmel nem rendelkező iskolákkal, illetve a címmel rendelkező, de a közeljövőben lejáró, illetve a címet elvesztett (újra elsőként pályázó) lehetséges pályázókkal. Emellett természetesen folyamatosan segítettük az előző félévben mentorált iskolák munkáját.

A mentorálások során a következő témaköröket érintettük:

  • milyen előnyeik származnak az ökoiskola címből
  • hogyan kell kitölteni az önértékelési táblázatot
  • az önértékelési szempontsorhoz milyen alátámasztó dokumentumok szükségesek
  • szükség van-e külön ökoiskolai munkaterv készítésére
  • mennyire kell megváltoztatni az intézmény alapdokumentumait (pedagógiai program, helyi tanterv) a pályázat beadásához
  • miket kell még a pályázat során elektronikusan illetve papír alapon benyújtani
  • általános kérdések a címpályázat kitöltésével kapcsolatban
  • a jó gyakorlatok elérhetősége
  • az Ökoiskola útmutató ismertetése, letöltésének lehetőségei, saját példányok átadása
  • külső kapcsolatrendszerük feltérképezése (civil szervezetekkel való együttműködés lehetőségei)

 

A félévben 18 új intézményt mentoráltunk, így az eddigi 37 mentorált intézménnyel együtt összesen 55 intézménynél tartunk.

 

A programot az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Zöld Óvoda-, Ökoiskola programok kiszélesítése c. projektjének keretében végezzük, a projekt a Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósult meg.

SH/4/5 logósvájci logóminiszterelnokseg