Oktatás - jó gyakorlatok

A környezeti nevelés, az iskolán belüli és iskolán kívüli szemléletformálás, a gyermekek oktatása, nevelése alapvető fontosságú minden zöld – és nem csak zöld – ügyben. A lexikális tudás, a tárgyi ismeretek átadása, hozzáférhetővé tétele mellett legalább annyira fontos az elemző képességre, az ok-okozati összefüggések felismerésére való oktatás-nevelés. A mai média-zajban és felgyorsult világban az oktatás a kulcsa annak, hogy megfelelő rálátással és értékítélettel válasszunk életformát. Ne feledjük, nem csak a gyermekek, a jövő generációk személetét kell formálnunk, hanem a sajátunkét is. Fontos, hogy mit tanul a gyermek, de még fontosabb, hogy miben nő fel, hogyan szocializálódik, mit lát és tapasztal a családban, a közösségben. Hiába oktatjuk a fenntartható és környezettudatos életformát, ha otthon rendre ezzel merőben ellentétes életfelfogással találkozik. A jó pap holtig tanul, tanuljunk hát együtt! Teljes élet – Nulla hulladék!


2012. szeptember 18.

A 2012 márciusában nyílt Libri Antikvárium könyvkínálata szeptembertől elérhető a cég webáruházában is. A jelenleg több mint 10 ezer darabos kínálat folyamatosan bővül és frissül. A törzsvásárlók és az érdeklődök a megszokott szolgáltatásokat vehetik igénybe az antikvár könyvek rendelésénél is, azaz használhatják a kedvezményt nyújtó Libri törzsvásárlói kártyájukat, illetve a Libri ajándékkártyát is - adta hírül a vállalat közleménye. 

2012. március 07.

A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola és Kollégium diákönkormányzata 2009-ben díjat nyert a Nulla Hulladék Ötletpályázatunkon. Íme egy példa, a sulis Zöld Projekt hová futhat ki.

2011. május 31.

Az egyetemi adminisztráció során temérdek mennyiségű papíranyag keletkezik. Zöldíteni vágyó hallgatók és civil önkéntesek ötlete nyomán született a takarékos megoldás: az Újrapapír program.

2011. május 29.

A BME Egyetemi Zöld Kör (EZK) által lebonyolított Zöld Tanszék verseny során komoly szerep jutott a tanszéki dolgozók étkezése során keletkező hulladékmennyiség csökkentésére. Ezzel kapcoslatban is megfogalmaztak javaslatokat a tanszékek számára, és a jó gyakorlatokat is gyűjtöttek, hogy azokat más tanszékek, vállalatok, intézmények számára is elérhetővé tegyék. Az alábbiakban ezeket foglalja össze az EZK.

2011. május 29.

A cikkben bemutatott kollégiumi komposztálási program az ELTE Vezér úti Kollégiumában kezdődött el, ahol 353 felsőoktatási hallgató lakik. A hallgatók által kidobott szerves hulladékot 2008 őszén kezdték el gyűjteni az ELTE EKSZ (Egyetemisták a Környezettudatos Szemléletért) program önkéntesei. A program azóta is folyik, több mint 2 tonna felett van a képződött humusz mennyisége.

2011. május 29.

A BME Egyetemi Zöld Kör a Zöld Tanszék Verseny során ismertette a résztvevő tanszékekkel a környezetbarát takarítás lehetőségeit. Elmondták, hogy milyen hagyományos tisztítószereket tudnak a környezetbarát szerek kiváltani. Környezetbarát takarítószerek alkalmazásával ugyanis kevesebb veszélyes anyagot juttatutnk a környezetbe, és csökken a keletkező hulladékok veszélyessége is, de az egyetemeknek fontos szempont az ár, valamint a közbeszerzési lehetőségek viszgálata is. Az EZK tapasztalatairól az alábbi cikkben olvashatunk egy rövid összefogalót.

2011. május 29.

Az Egyetemi Zöld Kör (EZK) a Zöld Tanszék Program keretében folyamatosan gyűjti a tanszékeken bevezetett gyakorlatokat, amelyek a papírhulladék csökkentésére (is) irányulnak. A két éve elindított program során ezeket egy központi weboldalon összegyűjtötte, terjesztette és hirdette a többi tanszéknek.

2011. május 29.
A BME Egyetemi Zöld Kör (EZK) azzal a céllal indította be a  Zöld Tanszék Programot, hogy motiválja, s támogassa az Egyetem tanszékeit abban, hogy működésük környezettudatossá váljon. A Program keretében meghirdettük a Zöld Tanszék Versenyt, ahol a tanszékek megkaphatták a 'Zöld Tanszék' minősítést. Természetesen kerestük a környezettudatos szemléletben legelőrébb járó, „Legzöldebb Tanszék”-et, illetve a verseny ideje alatt „Legtöbbet Zöldült Tanszék”-et. A verseny fontos célja a már meglévő jó gyakorlatok összegyűjtése és közkinccsé tétele is volt. A versenyt eddig a 2009/10 és a 2010/11-es tanévek során bonyolítottuk le.
2011. május 16.
Be kell vallanom, hogy a címben feltüntetett rendkívüli projekt nem hulladék-újrahasználati programként indult gimnáziumunkban, hanem inkább karitatív megmozdulásként, de tagadhatatlan, hogy a végére hulladékcsökkentésként is megállta a helyét. -
2011. május 03.

Pályázati vállalásként kezdtük, s ma már szájról-szájra terjed, hogy a békéscsabai Körösök Völgye Natúrpark Egyesülettől kölcsönözni lehet környezeti szemléletformálással kapcsolatos molinókat, eszközöket, kiadványokat. Leggyakrabban iskolák és óvodák használják eszközeinket, de kérnek kölcsön civil szervezetek, közszolgáltatók is szemléletformáló anyagokat.

Oldalak