Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 14 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Médiakampány

Év: 
2003
Szám: 
Tavasz
Szerző: 
Privigyei Csaba

A program meghirdetése a médiakampánnyal együtt  az anyagi források hiánya miatt 2003. február végére csúszott. Központi médiakampányra is kevesebb pénz állt rendelkezésre, így a tavalyihoz képest lényegesen kevesebb "fizetős" médiamegjelenést tudtunk finanszírozni. A TV2 háromszor vetítette a "Wiener Walzer" című klipet (alkalmanként 400.000 Ft), a Népszabadságban négy ízben (alkalmanként 112.600 Ft), míg a Magyar Nemzetben (összesen 302.000 Ft) február 24-február 28. között jelent meg fizetett hirdetésünk. A Kossuth Rádióban február 26-március 12. között napi két alkalommal volt hallható egy 15 mp-s reklámspot (20 ingyenes+10 engedményes, összesen 397.000 Ft).

A közszolgálati TV csatornák (M1, Duna TV) az általunk javasolt időpontokban (február vége, március eleje) nem tudtak reklámidőt biztosítani közhasznú klipjeinknek. Ennek oka az 1%-os kampány volt, amely szinte minden közhasznú reklámidőt lefoglalt. Ám az előzetes ígéretek szerint március közepétől, az 1%-os kampány befejeztével ingyenes sugárzási lehetőséget biztosítottak volna a "Tájsebészet" című klipnek. Azonban ez sem zajlott gördülékenyen. A Duna Televízió elnöki hatáskörben letiltott (!!!) a képernyőről minden társadalmi célú reklámot, mondván, hogy "hetek óta ebből állnak a reklámblokkok", és "sok volt a nézői telefon", amely elégedetlenkedett a sok 1%-os hirdetés miatt Néhány nap múlva engedtek ebből a meglehetősen merev álláspontból, és 90%-os kedvezménnyel egy hétig sugározták a klipünket. Az M1 és M2 az előzetes megállapodás szerint vetítette a klipet, március 20-23-a között, az 1%-os kampány befejeződése után.

Egyébként a média élénk érdeklődését tapasztaltuk a közhasznú hirdetéseink megjelenését követően: mind a nyomtatott és elektronikus sajtó részéről naponta kaptunk megkereséseket az ügyben, hogy hirdessünk náluk is " kedvezményes áron, ám jó pénzért természetesen Egy közepes vidéki környezetvédelmi szervezet éves költségvetésének többszörösét költhettük volna el fizetett hirdetésekre, ha van rá keretünk, és ha akarjuk. Az érdeklődés azóta is tart, ám szerencsére nem hirdetési felületet kínálnak a különböző TV-k és újságok, hanem a program keltette fel érdeklődésüket. Így a Népszabadságtól a Budapesti Napig, a Hír TV-től a MTV-ig (az 1-es és 2-es csatornán, egymástól függetlenül négyféle műsorban beszélhettünk a Tájsebészetről) számos médiamegjelenésre kaptunk lehetőséget, ami remélhetőleg jól szolgálta a program népszerűsítését.