Ökoiskola Információs Nap (KMR) 2014. november 26.

Információs nap 2014. november 26.

A 2014 2. félévi információs napunkat Budapesten, a Kós Károly Általános Iskolában rendeztük meg. Az iskola ökoiskola címmel rendelkezik, szép zöld környezetben helyezkedik el. A programra előzetesen 39 fő regisztrált 36 intézményből. A létszámkorlát 20 fő volt, 13 pedagógus Budapestről, 7 Pest megyéből érkezett. A résztvevők 80 %-a először fog pályázni az ökoiskola címre.

Az új címpályázók jelentős része még nem ismerte a pályázati kiírást és az adatlapot sem, így az első blokk (a projekt és a címpályázat ismertetése) sok új információt jelentett számukra. Megadtuk a pályázat és az Ökoiskola útmutató letöltési lehetőségeit is a felkészüléshez.

Az általános elméleti bevezetőt a gyakorlati megvalósítás követte: a házigazda intézmény bejárása a tankonyha lehetőségeinek feltárásával, a jó gyakorlatok ismertetésével. A szünetben a meghívott  kiállítók segítséget nyújtottak a környezeti nevelési szakirodalmak  elérhetőségében (Magyar Környezeti Nevelési Egyesület), az iskolakert létesítésével (Iskolakert Szakmai Műhely), illetve olyan szolgáltatókkal, akik segítséget nyújthatnak a környezetbarát szolgáltatások kialakításában az intézményben.

A harmadik blokkban szakmai műhelymunka zajlott ökoiskola szakértőnk vezetésével, melynek során közös ötletelés, interaktív játékok során vezettük be a jelenlevőket az önértékelési szempontsor értelmezésébe, kitöltésébe. A levont tanulságokat közösen összegyűjtöttük. A blokk végén külön kiemeltük hogy milyen előnyökkel jár az ökoiskola cím.

infonap1

A lezáró részt a Natura 2000 hálózat ismertetése alkotta. A téma szinte minden jelenlévőnél az újdonság erejével hatott. A fogalmak tisztázása és a hálózat ismertetése után a területek régióspecifikus bemutatásával erősítettük meg a helyiek érdekeltségét a téma iránt.

A programot rövid játékkal és a folyamatos tájékoztatás, kapcsolattartás jegyében zártuk.

infonap2

 

Az értékelőlapok elemzése során a következő visszajelzéseket kaptuk, melyekből a további munkánk során építkezhetünk:

 

-       előzetes elvárások: a legtöbben olyan elvárásokkal érkeztek, hogy szeretnék jobban megismerni a címpályázatot, az ökoiskola kritériumrendszert, többen a gyakorlati megvalósításokhoz vártak jó ötleteket, segítséget

-      megvalósulás: a résztvevők elméleti és gyakorlati szinten is sok segítséget kaptak

-      kiemelt területek: az előadók felkészültsége, a műhelymunka

-      fejlesztendő területek: időbeosztás.

A programot az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Zöld Óvoda-, Ökoiskola programok kiszélesítése c. projektjének keretében végezzük, a projekt a Svájci-Magyar Együttműködési Program társfinanszírozásával valósult meg.

 

SH/4/5 logósvájci logóminiszterelnokseg