Média

A média hatalom, méghozzá zöld hatalom. A környezettudatosság legtöbbször mindennapi apróságokon múlik, olyan gyakorlatokon, amelyek alig igényelnek beruházást, háttérismereteket, tudást viszont annál inkább. A média szerepe összetett: feladata, hogy minél szélesebb körben terjessze a környezettudatos életmóddal kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat, a nyilvánosság elé tárja a jelenlegi fogyasztási minták által okozott környezeti terhelés mértékét és okait. A média képes arra, hogy trendet csináljon, népszerűvé és aktuálissá tegye a zöld szemléletet és életmódot. Éppen ezért a médiumnak magának is példamutató módon kell működnie, bevezetve olyan újításokat a szervezetében, amelyek megfelelnek a zöld iroda követelményeinek, gondot kell fordítania munkatársai szemléletformálására, és törekednie arra, hogy minél több sajtótermékét újrapapírra, lehetőleg környezetbarát festékkel és technológiával nyomtassanak. A tartalomszolgáltatás minden terén, bármilyen téma feldolgozása során szükségszerű szem előtt tartania és kommunikálnia a környezet védelmével kapcsolatos megfontolásokat. A médiának kulcsfontosságú szerepe van abban, hogy a jogszabályok – így a hulladékos szabályozás – terveit, tartalmát és várható következményeit világosan értelmezze a nagy tömegek számára. A média ebben a vonatkozásban kulcsa a részvételi demokráciának. Ezen objektív információk biztosítják azt, hogy a lakosság széles körben reális véleményt alkothasson és magáénak érezve a környezetvédelem közügyét, jogkövető magatartást folytasson. Folyamatosan tudósítania kell a jogi környezet alakulásáról, a hatóságok közérdekű döntéseiről. A környezettudatos termékek, és technológiák közérthető bemutatása lényegi információt ad a fogyasztóknak vásárlási döntéseik meghozatalakor. A környezettudatos fogyasztó ugyanis a termék életútjáról, összetevőiről, a gyártás során használt technológiák környezetterhelésének mértékéről tájékozódva dönt. A szennyezések nyilvánossá tétele, az oknyomozás, a pozitív döntések meghozatalát segítő, a nyilvánosságot kihasználó nyomásgyakorlás is a média alapvető feladata. A médiumok feladata, hogy egymással összefogva maguk is orientálják a hirdetői piacot - például az Önszabályozó Reklám Testület munkájának segítésével - úgy, hogy a reklámok mértéktartóbbak legyenek, és kevésbé ösztönözzenek az öncélú fogyasztásra.


2015. szeptember 18.
"El tudja képzelni életét nejlonzacskók nélkül? Mielőtt rávágná, hogy igen, mert bevásárolni tartósabb szövetből készült táskákkal is lehet, gondoljon arra, hogy nejlonzacskót használ a szemetesben, a mélyhűtőben, az uzsonnatáskában és még számtalan más helyen. Ha Ruandában élne, ezt nem tehetné.TILOS A NEJLONZACSKÓ!
2010. szeptember 02.

A média hatalom, méghozzá zöld hatalom. Az esetek jelentős részében mindennapi apróságokon múlik a környezettudatosság. Olyan gyakorlatokról van itt szó, ami alig igényel beruházást, háttérismereteket, tudást viszont annál inkább. A média szerepe összetett: feladata, hogy minél szélesebb körben terjessze a környezettudatos életmóddal kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat, a nyilvánosság elé tárja a jelenlegi fogyasztási minták által okozott környezeti terhelés mértékét és okait.

2010. július 02.

A National Geographic felmérése szerint az indiai, brazil és kínai fogyasztók a legzöldebbek, míg az amerikai, kanadai francia és brit állampolgárok fogyasztása bizonyul a leginkább környezetterhelőnek.

2010. április 07.

A TV Paprika testvércsatornájával, a dekoval közösen áprilisban tematikus hónapot indít a bio jegyében. A dekon minden hétköznap délelőtt a vegyszermentes kertészkedésé a főszerep, reggel 9.00-tól 11.00-ig. A TV Paprikán minden hétköznap délelőtt 11-12, illetve este 19-20 óra között látható a biosáv.

2010. január 02.

cop15_logo_imgA 2009-es koppenhágai klímacsúcs alkalmából 56 újság szerkesztősége egyszerre szólított fel vezércikkében 20 különféle nyelven arra, hogy tennünk kell a klímaváltozás ellen. A mintaértékű kezdeményezés használja a médiában rejlő hatalmat, amivel a legérzékenyebb környezeti problémákra irányíthatja széles tömegek figyelmét. A hazai szerkesztőségek és kiadók számára is követendő példa, amely csupán összefogást és elkötelezettséget igényel, büdzsét alig, tehát nem megvalósíthatatlan...

2010. január 02.

cop15_logo_imgA 2009-es koppenhágai klímacsúcs alkalmából 56 újság szerkesztősége egyszerre szólított fel vezércikkében 20 különféle nyelven arra, hogy tennünk kell a klímaváltozás ellen. A mintaértékű kezdeményezés használja a médiában rejlő hatalmat, amivel a legérzékenyebb környezeti problémákra irányíthatja széles tömegek figyelmét. A hazai szerkesztőségek és kiadók számára is követendő példa, amely csupán összefogást és elkötelezettséget igényel, büdzsét alig, tehát nem megvalósíthatatlan...

2010. január 02.
Október elején elindult a T-Home televíziós (IPTV, Sat TV és Kábel TV) szolgáltatásain, valamint a T-Mobile Mobil TV kínálatában is elérhetők a Magyar Telekom 100 százalékos tulajdonában lévő Origo Zrt. által indított Ozone Network elnevezésű tematikus csatorna.
2010. január 02.

November második hetétől a Lapker terjesztésben válik országossá a Bio Info természetes életmód magazin. A lap elsődleges célcsoportja a 25-50 éves nők, anyák, háziasszonyok, akik tudatosan élik mindennapjaikat, különösen felelősségteljesen gondoskodnak gyermekeik, önmaguk és környezetük testi-lelki-szellemi egészségéről. Első nekifutásra 30.000 nyomott példányban jelenik meg az életmódmagazin .

2010. január 02.
Október elején elindult a T-Home televíziós (IPTV, Sat TV és Kábel TV) szolgáltatásain, valamint a T-Mobile Mobil TV kínálatában is elérhetők a Magyar Telekom 100 százalékos tulajdonában lévő Origo Zrt. által indított Ozone Network elnevezésű tematikus csatorna.
2010. január 02.

November második hetétől a Lapker terjesztésben válik országossá a Bio Info természetes életmód magazin. A lap elsődleges célcsoportja a 25-50 éves nők, anyák, háziasszonyok, akik tudatosan élik mindennapjaikat, különösen felelősségteljesen gondoskodnak gyermekeik, önmaguk és környezetük testi-lelki-szellemi egészségéről. Első nekifutásra 30.000 nyomott példányban jelenik meg az életmódmagazin .

Oldalak